اقدامات جدید کشورهای جهان برای مقابله با شیوع کرونا چیست؟

کرونا / به گزارش رکنا، میزان شیوع ویروس کرونا در نیمی از کشورهای اروپایی طی دو هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته، به طوری که تعداد مبتلایان این بیماری در کشورهایی که از موج اول بیماری در امان بودند نیز در حال افزایش است. به نظر می‌رسد به منظور مهار بیماری کرونا در طول فصل پاییز و زمستان باید قوانین سخت‌گیرانه‌تری در بسیاری از کشورها اجرا شود؛ البته ممکن است قوانین وضع شده جدید از محدودیت‌های اعمال شده در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر باشد. در ادامه به بررسی قوانین وضع شده برای مهار ویروس کرونا در بعضی از کشورهای جهان می‌پردازیم:

اسپانیا

کشور اسپانیا در حال حاضر بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کرونا را در اروپا به خود اختصاص داده است، به طوری که تا کنون بیش از ۷۰۴ هزار نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و ظرفیت بیمارستان‌ها تقریباً تکمیل شده است. یک سوم افراد کرونایی در مادرید، پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. بر اساس گزارشات منتشر شده، ۳۷ منطقه این کشور که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته‌اند از دوشنبه ۲۱ سپتامبر قرنطینه شده‌اند. بر اساس قوانین جدید که ۸۵۰ هزار فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افراد باید دلیل موجهی برای مسافرت کردن داشته باشند. علاوه بر این ظرفیت مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و مراکز خرید نیز باید کاهش پیدا کند.

فرانسه

فرانسه پس از اسپانیا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارد، به طوری که بیش از ۴۹۷ هزار نفر در این کشور به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. مقامات دولتی این کشور به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا در سه شهر پاریس، مارسی و بوردو که بیشترین تعداد بیماران را داشته، قوانین و مقررات جدیدی وضع کرده‌اند. برگزاری مراسم در پاریس و مارسی ممنوع شده است و از کارمندان نیز درخواست شده است که وظایف خود را در صورت امکان از منزل انجام دهند. همچنین استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی پاریس و محیط‌های اطراف آن اجباری شده است. نیروهای پلیس به منظور تاکید بر اجرای این قوانین در مناطق ذکر شده مستقر شده‌اند. با وجود وضع محدودیت‌های جدید، دولت کشور فرانسه اعلام کرده است به دلیل اینکه احتمال انتقال بیماری کرونا توسط کودکان کم است، مدارس برقرار هستند، اما در صورتی که حداقل سه دانش‌آموز در یک مدرسه به کرونا مبتلا شوند، آن مدرسه تعطیل خواهد شد.

ایرلند

بیش از ۳۳ هزار نفر در کشور ایرلند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود. بر اساس برنامه جدید دولت ایرلند، محدودیت‌های وضع شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به پنج سطح تقسیم می‌شود. شهر دوبلین در سطح سه قرار گرفته است، در حالی که دیگر شهرهای کشور در سطح دو قرار گرفته‌اند. مدارس و رستوران‌ها در سطح دو همچنان باز هستند، اما محدودیت‌هایی برای تعداد افراد حاضر در مکان‌های عمومی و خصوصی اعلام شده است. تعداد افرادی که در محیط‌های بسته شهر دوبلین حضور می‌یابند، نباید بیش از ۶ نفر باشد. علاوه بر این همه موزه‌ها و جاذبه‌های فرهنگی این شهر تعطیل شده است. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز یا به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و یا غذاهای خود را در محیط باز سرو می‌کنند. از همه افراد خواسته شده است در صورت امکان وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند. به گفته مقامات این کشور در صورتی که شیوع بیماری کرونا در مناطق دیگر افزایش یابد، محدودیت‌های اجرا شده در شهر دوبلین در این مناطق نیز عملی خواهد شد.

آلمان

آلمان به یکی از موثرترین سیستم‌های آزمایش و ردیابی بیماری کرونا مجهز است. با وجود اینکه وضعیت شیوع کرونا در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بهتر است، بیش از ۲۸۱ هزار نفر در آلمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. دولت این کشور اقدامات جدیدی در شهر باواریا وضع کرده که بیشترین آمار مبتلایان این کشور را به خود اختصاص داده است،. بر اساس این قوانین اجتماع بیش از پنج نفر یا دو خانواده در یک محیط ممنوع است و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز اجازه فعالیت کردن ندارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 609998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟