روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صعود دوباره کرونا در کشور

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: آمار ابتلا، بستری و فوت به علت کرونا کاملا به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بستگی دارد و هر وقت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته، آمار ابتلا و بستری به علت کووید 19 افزایش می‌یابد.

وی درباره اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به 61.85 درصد رسیده و شاهد روند نزولی در این زمینه هستیم و از آن طرف روند صعودی ابتلا و بستری به علت کووید 19 را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: همه جهان بیش از هفت ماه است که با ویروس کرونا درگیر هستند. به هر حال همه کشورها مجبور به بازگشایی‌ها بودند و در ایران برای بازگشایی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی تدوین شد. خط قرمز همه ما باید رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در هفته‌های گذشته متاسفانه شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم و هر وقت بازگشایی‌ها انجام شده یا مراسمی برگزار می‌شود، آمار ابتلا و بستری به علت کووید 19 افزایش پیدا می‌کند. این موارد باعث افزایش فشار کاری بر کادر بهداشت و درمان نیز می‌شود. در این شرایط باید مردم همکاری و همدلی بیشتری با کادر بهداشت و درمان داشته باشند.

لاری همچنین‌ گفت: استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی نیز بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت محیط، به کمترین میزان خود از هفتم مرداد تاکنون رسیده است. در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در کشور 55.35 درصد است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 609970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟