تعطیلی یک هفته ای مدارس در شرایط بحرانی کرونا / در اردبیل

کرونا / به گزارش رکنا، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا امروز با محوریت آموزش و پرورش و تاثیر بازگشایی مدارس بر آمار ابتلا به کرونا برگزار شد.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تفویض اختیار تعطیلی یک هفته‌ای مدارس در شرایط بحرانی کرونا به ستاد‌های استانی خبر داد و گفت: هر زمانی که ستاد استانی به این نتیجه برسد که نیاز به تعطیلی مدارس وجود دارد این امر اتفاق خواهد افتاد، اما در حال حاضر با توجه به آمار و ارقام این نیاز احساس نمی‌شود.

ندایی ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده حداکثری از ماسک افزود: متاسفانه در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در سطح استان کاهش یافته که لازم است مردم در این خصوص جدیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: یک سوم از محتوای آموزشی بصورت حضوری و مابقی از طریق شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد با این حال نزدیک ۷۰ درصد از دانش آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس شرکت می‌کنند گرچه روز به روز کفه آموزش غیرحضوری سنگین‌تر می‌شود.

ناصری افزود: دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی در هفته‌های گذشته به حساب مدارس استان واریز شده تا مدارس بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تامین کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه ضمن قدردانی از کادر درمان و همچنین کادر آموزشی استان گفت: هم حفظ جان مردم و هم مسئله آموزش باید جدی گرفته شود و در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

طباطبایی دفاع مقدس را همچون گنجی دانست که از تجربیات آن بویژه روحیه جهادی، همدلی و اتحاد برای مبارزه با بیماری کرونا نیز می‌توان استفاده کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 609856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟