بانک‌ها تسهیلات واحدهای آسیب‌دیده از کرونا را پرداخت کنند

کرونا / به گزارش رکنا، کامبیز لقمانی مقدم روز شنبه اظهار کرد: تاکنون هزار و ۳۰۰ پرونده در آستارا برای دریافت تسهیلات ثبت شده است اما بانک ها به متصدیان ۶۷۵ واحد، تسهیلات پرداخت کرده اند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۶۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای متقاضی پرداخت شده و شهرستان آستارا در پرداخت تسهیلات، رتبه نهم استان گیلان را داراست و در این راستا سه بانک ملی، ملت و صادرات همکاری کردند.

وی ادامه داد: اگر بانک و یا موسسه ای در فرآیند اداری پذیرش تا پرداخت تسهیلات با مشکلی مواجه است، فرمانداری برای پیگیری موضوع از طریق مسئولان استانی آماده است.

لقمانی مقدم گفت: اگر بانک یا موسسه ای نتواند به جذب اعتبار لازم اقدام کند، اعتبار مورد نظر به سایر شهرستان ها اختصاص پیدا خواهد کرد و امیدواریم بانک ها به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: بنگاه ‌های آسیب دیده از کرونا رستوارن، طباخی، قهوه‌ خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، تولید و عرضه پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی و گرمابه را شامل می شود.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی و رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 609794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟