شرایط برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری آماده است

بازنشستگان / به گزارش رکنا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه مشترک خود با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: اکنون که دولت اراده کرده تا مواد ۱۲ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را اجرایی کند، مجلس باید به اجرای هرچه دقیق‌تر این موضوع کمک کند.

وی افزود: نوبخت در این جلسه اعلام کرد، ماده ۱۲ قانون برنامه ششم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شده و اکنون در آستانه اقدام برای اجرایی کردن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم هستیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته هم جلسه ویژه‌ای با موضوع اجرای کامل و دقیق این قانون با حضور نوبخت و پورمحمدی داشتیم، که بر مساعدت مجلس به دولت برای تحقق این حکم قانون برنامه ششم و درخواست بازنشستگان لشکری و کشوری تاکید شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: مقرر شد، تا از محل بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در قانون بودجه ۱۳۹۹ مستند به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان هم برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۸هزار میلیارد تومان باقیمانده برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص می‌یابد. برای اجرای کامل ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان نیاز است و از سوی دیگر اصلاحیه بند واو تبصره ۲ نیز باید انجام پذیرد.

نماینده همدان در مجلس گفت: در طرح مجلس برای کالاهای اساسی علاوه بر۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برای تکمیل اعتبار احکام بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفته شد تا هم در مصوبه قانون رعایت شود و هم اعتبار لازم برای ۶ ماه پیش بینی شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از آنجا که دولت برای اجرای این قانون از ابتدای فروردین اعتبار لازم را در اختیار ندارد، این قانون از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود، بنابراین در این جلسه مقرر شد، احکام به گونه‌ای صادر شود، که دقت لازم در پرداخت لحاظ شود.

حاجی بابایی گفت: درمورد تامین کالاهای اساسی نیز بحث و بررسی لازم صورت گرفت و کلیات آن مورد توافق قرار گرفت تا هم هماهنگی بین مجلس و دولت در خصوص تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و هم قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اجرایی شود و از سوی دیگر پروژه های عمرانی دارای اولویت با ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش در سال آینده تامین اعتبار و بهره برداری شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 609645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟