افزایش مسیرهای امن دوچرخه‌سواری در پایتخت

دوچرخه‌سواری / به گزارش رکنا، پیروز حناچی با اشاره به حضور سفرای برخی کشورها در مراسم روز جهانی بدون خودرو گفت: در برنامه امروز تعدادی از سفرای مقیم تهران از پارک لاله تا پارک شهر ما را همراهی کردند و با توجه به اینکه امروز روز جهانی صلح نیز هست به همین مناسبت از موزه صلح تهران بازدیدی کردیم که عمدتا پیرامون تشریح مضرات جنگ شکل پیدا کرده است.

شهردار تهران گفت: امیدواریم صلح موضوع محوری جهان قرار بگیرد.

حناچی ادامه داد: در مسیر سفرا در خصوص میزان ساخت مسیر امن برای دوچرخه در تهران سوال کردند و البته بخش عمده‌ای از مسیری که طی شد در همین مسیرهای امن دوچرخه بود.

او با بیان اینکه تهران اکنون ۱۷۰ کیلومتر مسیر امن دارد، گفت: افزایش مسیرهای امن تا ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است. برای سفرا جالب بود که در شهرهای آسیایی به این موضوع یعنی ساخت مسیرهای دوچرخه توجه می‌شود این در حالی است که در کشور ما ۵۰ سال پیش مردم با دوچرخه تردد می‌کردند و امروز به فراموشی سپرده شده است.

شهردار تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای روز جهانی بدون خودرو نیز گفت: امروز ۲۲ مسیر در تهران برای پیاده روی و دوچرخه سواری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ آماده خواهند شد و هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور نیز انجام شده است و امیدواریم توسعه این کار با همراهی مردم شکل بگیرد. بی‌تردید بدون همراهی مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 608393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟