بازنگری و اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران

به گزارش رکنا، سجاد احمدوند مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اعلام اینکه طرح طبقه‌بندی فعلی و ملاک عمل شهرداری تهران از سال 1355 تاکنون بازنگری نشده است، افزود: به دنبال توسعه و تغییر برخی ماموریت‌ها و وظایف شهرداری تهران در سنوات اخیر، عدم بازنگری شرح شغل‌ها و شرایط احراز مشاغل، سبب ناکارآمدی طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس بروزرسانی روش ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل شهرداری به تناسب شرایط کاری و ماهیت فعالیت‌های جدید سازمان، امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری به شمار می رود.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اشاره به تاریخچه طرح طبقه بندی مشاغل گفت: در سال 1355 بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و مطابق نیازهای آن زمان، طرح طبقه‌بندی مشاغل توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب و اجرا شد.

احمدوند افزود: پس از آن در سال 1359 باتوجه به لزوم بازنگری مجدد و نیاز به اصلاحات جدید، به طور مجدد پیشنهاد اصلاحات طرح مذکور به سازمان امور اداری و استخدامی وقت ارائه و توسط آن سازمان تغییراتی در طرح ایجاد شد که به واسطه عدم تطابق تغییرات ایجادی با وضعیت شهرداری تهران قابلیت اجرایی شدن نداشت.

وی ادامه داد: از این رو بر اساس درخواست شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی در سال 1360 مصوبه سال 1359 را ملغی و طرح مصوب سال 1355 با اصلاحاتی کماکان به عنوان ملاک عمل شهرداری به قوت خود باقی ماند.

احمدوند با اعلام وجود 10 رسته شغلی در طرح طبقه‌بندی مشاغل فعلی شهرداری تهران، افزود: بیشترین گروه شغلی مربوط به رسته اداری مالی با 6 گروه و سپس رسته‌های خدمات شهری، پزشکی و فنی با 4 گروه شغلی است. همچنین رسته‌های خدمات کامپیوتری و کشاورزی دارای کمترین گروه شغلی در شهرداری تهران هستند.

62درصد پست ها در رتبه های شغلی 9 الی 14

به گفته این مسئول، از بین پست‌های سازمانی موجود شهرداری تهران، 62 درصد پست‌ها در رتبه‌های شغلی 9 الی 14 قرار دارد که توزیع اکثر آنها در رسته مدیریت و ستاد و در مشاغل کارشناسی و مدیریتی است.

وی اعلام کرد: از مجموع پست‌های شهرداری تهران، حدود 11 هزار پست کارشناسی و حدود 5 هزار پست دیگر مدیریتی است. نمودار توزیع رتبه‌ها نشان می دهد در رتبه‌های 13 و بالاتر تراکم بسیاری وجود دارد.

احمدوند خاطرنشان ساخت: بر همین مبنا، به منظور رفع چالش‌های موجود، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل شهرداری تهران، برای حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلان‌شهر تهران، با محوریت اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها و اداره کل منابع انسانی انجام خواهد پذیرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟