معاینه 40هزار بیمار در مناطق محروم و جنگ زده / تست رایگان کرونا در مناطق محروم با همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شاهین محمد صادقی تاکید کرد: در استان هایی که در 8سال دفاع مقدس درگیر بودند به مناسبت هفته دفاع مقدس حاضر می شویم و حدود 40 هزار بیمار را ظرف 2 هفته مورد معاینه و درمان قرار می دهیم.

وی در مورد این استان ها تاکید کرد: استانی غرب کشور مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان که مستقیما درگیر جنگ بودند از جمله مناطقی هستند که معاینه و درمان بیماران در آنجا صورت خواهد گرفت. اما دو استان محروم هرمزگان و سیستان و بلوچستان را هم مورد توجه قرار داده ایم و در دو هفته به بیماران این استان ها نیز خدمات ارائه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا به مناطق صعب العبور نفوذ کرده است یا خیر؟ گفت: کرونا در تمام کشور منتشر شده است. ما استان های مرزی و محروم با سازمان اورژانس و ارتش جمهوری اسلامی ایران هماهنگ کردیم که برای امدادرسانی به مناطق صعب العبور از آمبولانس زمینی استفاده کنیم اما به دلیل صعب العبور بودن راه مقرر شده که در صورت نیاز از هلی کوپترهای ارتش و اورژانس استفاده کنیم.

شاهین محمد صادقی در پاسخ به این سوال که آیا در مناطق محروم و صعب العبور تست کرونا گرفته خواهد شد؟ تاکید کرد: بله. تاکید ما بر خدمات دهی در مناطق محروم است. در مذاکراتی که با بخش خصوصی داشتیم مقرر شد که بخشی از آزمایش ها و کیت های آزمایشگاهی به صورت رایگان در اختیار بسیج قرار گیرد تا تست کرونا مناطق محروم انجام شود. از سوی دیگر سعی کردیم که تمام نقاط کشور خدمت رسانی در حوزه ارائه ماسک و موادبهداشتی انجام شود اما متاسفانه نتوانستیم پاسخگوی تمام نیازهای کشور باشیم و این نیازها را رفع کنیم. در حد توانایی خودمان دسترسی به ماسک و امکانات را در دسترس تمام مردم قرار داده ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟