وجود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام در سطح کشور

آموزش‌ و پرورش / به گزارش رکنا، مهراله رخشانی‌مهر در سفر به استان مازندران پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان‌های سوادکوه، قائم‌شهر، جویبار و سیمرغ از پروژه های درحال ساخت و نیز مدارس در حال بازسازی این شهرستان‌ها بازدید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بازدید از مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای شهر پل سفید که در مجاورت حریم رودخانه ساخته شده و از سال ۷۴ تاکنون علی‌رغم تکمیل پروژه بدون استفاده مانده است، پیشنهاد داد باتوجه به اینکه زمین توسط خیر به منظور ساخت مدرسه اهداشده ضمن جلب موافقت و رضایت وی این فضا تغییر کاربری داده شود تا به نحو مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از هنرستان پسرانه امام حسین (ع) که در فهرست مدارس تخریبی قرار دارد و دبیرستان الزهرا (س) سوادکوه که در سیل سال ۹۷ دچار خسارت فراوانی شد، بازید و دستورات لازم را به منظور بازسازی کامل این فضاهای آموزشی صادر کرد.

رخشانی‌مهر در ادامه به قائمشهر رفت و ضمن بررسی وضعیت فضاهای آموزشی این شهرستان، بر تامین اعتبار دو مدرسه‌ی نیمه تمام ۶ کلاسه بریجانی و ۱۲ کلاسه عاشورا در این شهرستان تاکید داشت که اقدام لازم به این منظور به عمل آید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس به ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری، ۱۴ هزار از این تعداد کلاس درس، تحویل داده می‌شود که ۸ هزار آن مهرماه و مابقی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

رخشانی‌مهر پس از بازید از پروژه های درحال ساخت گفت: «پروژه‌هایی که از آن‌ها بازدید کردیم، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و باید برای تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی شود، بخصوص پروژه‌هایی که خیر سهم خود را در ساخت آن به اتمام رسانده است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مدرسه شش کلاسه شهدای سیمرغ آخرین پروژه‌ای بود که رییس سازمان نوسازی کشور تا پیش از ظهر از آن بازدید کرد.

رخشانی‌مهر در پایان سفر یک روزه‌اش به مازندران و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال ساخت این استان، در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان بابل گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌ و پرورش بین استان‌ها توزیع شد و ۸۰۰ میلیارد دیگر باید تخصیص یابد. اعتبارات سازمان نوسازی از سال ۹۶ تاکنون رشد قابل توجهی داشته است و از رقم ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد که تمرکز دولت و سازمان نوسازی مدارس در سال جاری بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی بوده که خیریندر ساخت آن مشارکت داشته‌اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟