بیش از ۷و نیم میلیون نفر از دانش آموزان را دختران تشکیل می‌دهند

دانش آموز / به گزارش رکنا، به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: میزان حضور زنان در آموزش و پرورش بسیار زیاد است به طوری که بیش از ۹۰۰هزار نفر از کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی از تحصیل از بیش از ۷و نیم میلیون دانش آموز دختر در مدارس خبر داد و عنوان کرد: چهار شاخص آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از برنامه‌های اصلی فعالیت‌های ما برای دختران است.

مینایی پور تصریح کرد: از ماه آینده در استان‌ها ۳۰مدرسه را انتخاب و مهارت‌های اجتماعی را به دختران آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد : طرح افزایش پوشش تحصیلی دختران در دستور کار است و این طرح به ویژه در ۵استان محروم کشور بیش از پیش مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

مشاور وزیر در امور زنان ادامه داد: اجرای طرح مشترک آموزش گفتگو به دختران با مشارکت معاونت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش در دستور کار ما برای مدارس است.

وی بر اجرای طرح گفتگو بین اعضای خانواده‌ها تاکید و عنوان کرد: طرح آموزش کودک یاری برای دختران از جمله طرح‌های امور زنان در آموزش و پرورش است. همچنین برگزاری جشنواره دختران امروز با موضوع گذر از کرونا از جمله برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین، آموزش حقوق شهروندی به دختران را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳هزار نفر از دانش آموزان دختر سراسر کشور در آموزش‌های اقتصادی مشارکت داشتند.

مشاور وزیر در امور زنان از تهیه بسته‌های بهداشتی برای مناطق محروم در دوره کرونایی خبرداد و افزود: در حاشیه جلسه مشترک امروز از کتاب مشارکت های اجتماعی دختران با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و وزیر آموزش و پرورش رونمایی می شود برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 606650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟