پایگاه‌های اورژانس به ۳۳۰۰ رسید

به گزارش رکنا ، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که به مناسبت فرارسیدن ۲۶ شهریور روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی و به صورت ویدیو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر سرعت خدمت رسانی اورژانس به بیماران و مصدومان بالاتر رفته است. کارهای استقرار بالگرد اورژانس در استان خراسان شمالی نیز انجام شده و چهل و ششمین پایگاه بالگرد اورژانس خواهد بود و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین تربیت نیروی انسانی از تیم‌های عملیات ویژه تا تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه نیز انجام شده است. برای نخستین بار در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در رشته فوریت‌های پزشکی از تکنسین‌های خانم پذیرش شد.

کولیوند گفت: در سطح مدارس با وزارت آموزش و پرورش قرار گذاشتیم که کلاس درسی برای فوریت‌های پزشکی و خود امداد و دیگر امدادی داشته باشیم. برای حوادث چهارشنبه آخر سال نیز اقداماتی در سال‌های گذشته انجام شد که بسیار موفق بود. ارتقای مهارت‌های تخصصی همکاران اورژانس در سال‌های اخیر افزایش یافته و منجر به افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شده است. حضور پرسرعت در حوادث و بلایا یکی از مزیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی است که در حال حاضر مردم در این زمینه رضایت مندی دارند.

وی اظهار کرد: خدماتی که در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه می‌شود نیز وصف ناشدنی است. بسیاری از همکاران اورژانس در این دوران دچار بیماری کرونا شده‌اند. روحیه داوطلبی و جهادی در این ایام به خصوص در سازمان اورژانس کشور شکل گرفت که برگرفته از روحیه ایثار و شهادت و از جان گذشتگی است که در همه کادر اورژانس کشور وجود دارد و با جان فشانی به خدمت رسانی مشغول هستند. برای سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم که از جمله آن می‌توان به تکمیل اورژانس ریلی اشاره کرد.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: تحریم ها بسیار ظالمانه است. خوشبختانه با برنامه ریزی که داشتیم ناوگان ما تجهیز شده و اثری در خدمت رسانی های ما داشته است. خوشبختانه با عملکردمان این را ثابت کردیم که مقابل تحریم ها مقاومت کرده ایم. بسیاری از مواقع آمبولانس های بنز که نیاز به تعمیر دارد، پشتیبانی نمی شویم. برخی از تکنسین های ما دوره دیدند و این تعمیرات را به عهده گرفته اند. تلاش می کنیم که بیشتر بچه ها کارهای اولیه را بتوانند انجام دهند. از سوی دیگر کالایی برای ترخیص از گمرک نداردیم. از پلیس راهور نیز تشکر می کنیم که مهلتی داد که اسناد برخی از خودروها را تکمیل کنیم اما اجازه داده که از این خودروها استفاده کنیم آنهم بدون پلاک.

وی با اشاره به اورژانس بانوان گفت: ما تیمی در قالب اورژانس بانوان نداشتیم. در دنیا مرسوم است که یکی از تکنسین ها حتما خانم هستند و ما نداشتیم. سه سال پیش بر این موضوع اصرار داشتیم و 10 پایگاه در تهران به عنوان اورژانس بانوان راه اندازی کردیم. به برخی پرستاران آموزش دادیم تا در تیم ما قرار گرفتند. در شهرهای بزرگ و تهران اورژانس بانوان راه اندازی شد و حالا 30درصد آموزش های پزشکی به بانوان اورژانس مربوط می شود. ممکن بود که در حین خدمت رسانی مشکل ساز شویم اما با وجود بانوان در اورژانس خدمات بهتر و کامل تری خواهیم داشت. امیدوارم که گسترش پیدا کنند و در کشور به آنچه مدنظر داریم برسد.

کولیوند تاکید کرد: دنبال آن هستیم که پرسنل شرکتی نداشته باشیم. بخشی از مطالبی که حق همکاران ما هست را دنبال می کنیم از طریق مجلس پیگیری می کنم تا حل شود. اما اکنون نیروی شرکتی دریافتی بدی ندارند و می تواند پاسخگو باشد و همطراز بیمارستانی ها انجام می شود. داشتیم برخی شرکت های حجمی که پول کمتری را به نیروها می پرداختند به همین دلیل آنها را حذف کردیم. 50درصد افزایش حقوق و مزایا امسال داشتیم گرچه کافی نیست و ارزش کار آنها را خدا می تواند نرخ گذاری کند. اما باید دستمزدشان ارتقا یابد.

کولیوند با اشاره به این که از امداد هوایی برای خدمت رسانی به ساکنان مناطق محروم و صعب العبور استفاده می کنیم، گفت: به دلیل رایگان و خاص بودن امدادرسانی اورژانس تمام ارگان ها با ما همکاری دارند. در حال حاضر فقط مشکل دید در شب در امدادهوایی وجود دارد که اگر مشکل تحریم ها حل شود، می توانیم تجهیزات آن را نیز کامل کنیم. با آن که انتقال اعضای بدن از وظایف اورژانس نبود اما این کار را با همکاری دیگر ارگان ها انجام دادیم تا پیوند اعضای بدن به موقع انجام شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟