ضرورت اقدام مناسب برای مدیریت پسماند های کرونایی

پسماند / به گزارش رکنا،نشست تخصصی مدیریت پسماند های بیمارستانی،  با حضور سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولان این اداره کل و نمایندگان تشکل های محیط زیستی مرتبط در این حوزه به میزبانی این اداره کل در محل اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران برگزار شد. سعید محمودی در این نشست با اشاره به این نکته که درصد کمی از بیماران کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند و بیشتر بیماران در خانه خود بوده و پسماند های کرونایی این بیماران با پسماند های عادی شهری مخلوط می شود، افزود: این پسماند های شهری در واقع پسماند های خطرناکی هستند که بصورت عادی جمع آوری می شوند و این مدیریت بر پسماندها را پیچیده می کند.

وی با بیان اینکه البته محدود بودن نظارت بر پسماندهای کرونایی بیمارستان ها به عنوان مراکز اصلی پسماندهای عفونی نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در کنترل این پسماندها نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: موضوع پسماند های کرونایی مسئله محیط زیست و یا یک بیمارستان نیست بلکه موضوع استانی است و استانداری تهران هم باید برای کمک به حل این معضل ورود کند.

حداقل تا دو سال آینده درگیر بیماری کرونا خواهیم بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس گزارش WHO حداقل تا دو سال آینده درگیر بیماری کرونا خواهیم بود، گفت: باید تصمیمات کلی تر و اقدامات کارشناسی شده و مناسب تری در خصوص پسماندهای کرونایی انجام شود و این مهم نیازمند همکاری و تعامل بیشتر همه بخش های مرتبط در این حوزه است.

محمودی با بیان اینکه امکانات محیط زیست محدود است و همه بیمارستان ها را نمی تواند پوشش دهد، ادامه داد: به درخواست سمن ها به عنوان نمایندگان مردم، تیم های تخصصی متشکل از محیط زیست، شهرداری و تشکل های محیط زیستی برای نظارت بر مدیریت پسماندهای بیمارستانی تشکیل می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه نگاه ما بر بیمارستان ها نگاهی مچگیرانه وقهری نیست بلکه هدف، همکاری مشترک بیشتر و اصلاح فرآیندهایی است که بلحاظ قانونی مشکل دارد، خاطر نشان کرد: با این کار، طرح نظارت مردمی بر مدیریت پسماندهای پزشکی کلید خورده و از این منظر هم اقدامات صورت گرفته، توسط گروه های مردمی گزارش خواهد شد و هم در برطرف کردن کاستی ها، کمک خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟