کرونا در جهان رکورد زد / هند، ایالات متحده و برزیل سه کشور در صدر

آمار کرونا در جهان / به گزارش رکنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد: برای بار دوم در جهان بالاترین رکورد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ طی یک روز ثبت شد به گونه ای که ظرف ۲۴ ساعت ۳۰۷ هزار و ۹۳۰ مورد شناسایی شده است.

رکورد پیشین ثبت شده توسط سازمان جهانی بهداشت از تعداد مبتلایان روزانه این بیماری مربوط به ششم ماه سپتامبر بوده که ۳۰۶ هزار و ۸۵۷ مورد جدید شناسایی شدند.

طبق اعلام سایت اطلاع‌رسانیِ این سازمان، بیشترین افزایش آمار مبتلایان مربوط به سه کشور هند، ایالات متحده و برزیل بوده است.

در هند ۹۴ هزار و ۳۷۲ مورد جدید ابتلا شناسایی شد و پس از آن ایالات متحده با ۴۵ هزار و ۵۲۳ مورد و برزیل با ۴۳ هزار و ۷۱۸ مورد جدید در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.

همچنین دو کشور ایالات متحده و هند بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید فوتی را گزارش کردند و برزیل فوت ۸۷۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ را در مدت ۲۴ ساعت اعلام کرد.

در حال حاضر هند از نظر آمار روزانه مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در رتبه نخست جهان قرار دارد و هفته گذشته با ثبت ۹۷ هزار و ۵۷۰ مورد جدید طی یک روز رکورد جهانی را از آن خود کرد.

طبق بررسی ها، موارد ابتلا به این بیماری در ۵۸ کشور از جمله آرژانتین، اندونزی، مراکش، اسپانیا و اوکراین رو به افزایش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟