مدیرعامل مترو تهران: کمبود واگن نداریم!

مترو / فرنوش نوبخت گفت: با توجه به اینکه میزان مسافران مترو در فصل پاییز افزایشی خواهد بود، تلاش می‌کنیم بخش کارگاهی را تقویت کرده و نسبت به ترخیص قطارهای دارای نقص فنی اقدام کنیم.

به گزارش رکنا و به گفته وی خط ۲ مترو با سرفاصله سه دقیقه، خط سه با ۶ دقیقه و خط یک و چهار با سرفاصله ۳.۵ دقیقه مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است و این خطوط بیشترین مسافران را در خطوط هفتگانه مترو دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعال بودن پله برقی و سرفاصله‌های قطارها را مدام کنترل می‌کنیم و تمام پله‌برقی‌ها فعال بوده و سرفاصله حرکت قطارها نیز به‌صورت منظم در حال انجام است و در این زمینه مشکلی نداریم.

بهره برداری چند ایستگاه در خط ۶

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه امسال ۱۰ تا ۱۲ ایستگاه در خط ۶ به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: با افتتاح این ایستگاه‌ها باید واگن‌های جدید به ناوگان مترو تزریق شود.

نوبخت به مشکل تامین قطعات یدکی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم مشکل را حل کنیم، حفظ شرایط موجود سخت است.

وی اضافه کرد: کرونا باعث شد که نتوانیم قطعات یدکی را تامین کنیم زیراهم ما با بی‌پولی روبرو شدیم و هم دنیا با مشکلاتی روبرو شد؛ در زمان حاضر نیز برای تامین قطعات یدکی نمی‌توانیم ارز تخصیص دهیم و اگر نتوانیم این مشکلات را حل کنیم، حفظ شرایط موجود نیز برای ما سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح ترافیک و آغاز سال تحصیلی ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان مسافران افزایش یافت اما ظرفیت را نمی‌توانیم افزایش دهیم زیرا قطاری نداریم و امکانات در همین حد است و برای حفظ وضعیت موجود هم نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

‌افزایش حدود ۱۰۰ هزار نفری مسافران مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها واگن‌های مترو کمی شلوغ شده و روزانه حدود ۹۰۰ هزار نفر از طریق مترو جابجا می‌شوند.

نوبخت افزود: با شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۰ درصد از مسافران مترو کاهش یافت و میزان مسافران تا پیش از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها حدود ۸۰۰ هزار نفر در روز بود.

بیش از ۹۵ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: با همکاری پلیس هیچ شهروندی بدون ماسک اجازه ورود به ایستگاه‌های مترو را ندارد و بیش از ۹۵ درصد مسافران در داخل واگن‌های مترو از ماسک استفاده می‌کنند.

نوبخت اضافه کرد: همانطور که مدیریت شهری دغدغه حفظ سلامت شهروندان را دارد، خود شهروندان نیز باید در این زمینه دغدغه داشته باشند و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به ویژه مترو را جدی بگیرند.

وی با اشاره به عرضه ماسک ارزان قیمت نیز اظهار داشت: با همکاری وزارت صمت در تمامی ۱۲۷ ایستگاه مترو تهران و حومه ماسک ارزان‌قیمت عرضه می‌شود و برای اینکه بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و افزایش قیمت در ماسک نداشته باشیم، غرفه‌های رایگان در اختیار این تولیدکنندگان قرار دادیم.

نوبخت تاکید کرد: تمامی غرفه‌های عرضه سلامت در ایستگاه‌های مترو به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته و این کار برای حفظ سلامت شهروندان انجام شده ‌است.

نوبخت در پایان این گفت‌وگو در خصوص فعالیت دستفروشان در مترو نیز افزود: حقیقت امر این است که وظیفه اصلی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران ارائه خدمات مناسب حمل‌ونقل است و در خصوص کنترل دستفروشان نیرویی استخدام نکردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گرچه پلیس و ماموران مترو در صورت مشاهده با این افراد برخورد می‌کنند اما بسیاری از این افراد به صورت مسافران عادی وارد مترو می‌شوند و در داخل واگن‌های مترو به دستفروشی اقدام می‌کنند که از چشم ماموران پنهان می‌مانند.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط دارای ۱۲۷ ایستگاه فعال است و نقش مهمی در جابجایی مسافران درون شهری تهران دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟