توسعه همکاری سازمان اورژانس کشور با شهرداری تهران

اورژانس / کولیوند در این دیدار ضمن اعلام هدف از برگزاری این جلسه که در خصوص گزارش اقدامات شهرداری جهت واگذاری پایگاه های اورژانس، محل استقرار موتورلانس و همچنین احداث پدهای بالگرد در شهر تهران گفت: سازمان اورژانس کشور در طرح پیشنهادی خود به شهرداری تهران، تعداد ۲۷ نقطه را در پایتخت جهت احداث پد بالگرد در مرداد ماه ۹۹ اعلام نمود، که در حال حاضر تعداد ۷ پد بالگرد در مناطق ۱ ـ ۱۴ـ ۱۸ـ ۱۹ و ۲۱ عملیات احداث را شروع شده است.

به گزارش رکنا، رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن تصویب دستورالعمل نگهداشت پدها و ابلاغ آن به سازمان های همکار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود در وزارت ورزش و جوانان، هماهنگی های لازم جهت حضور مسئولان آن وزارتخانه در جلسات آینده انجام، تا از توانمندی‌های آن مجموعه مانند زمین های چمن برای مواقع خاص به عنوان محل فرود بالگردهای اورژانس مشخص و تصویب شود.

14 پایگاه جدید آتش نشانی در تهران

دکتر کولیوند با اشاره به شروع فعالیت 14 پایگاه جدید آتش نشانی توسط شهرداری تهران اعلام کرد: در این خصوص هماهنگی های لازم و امکان سنجی صحیح جهت در نظر گرفتن پایگاه اورژانس در آن مکان در صورت نیاز انجام شود.

در ادامه این جلسه، دکتر صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران ضمن قدردانی بابت تکمیل 12 پد بالگرد اورژانس توسط شهرداری تهران گفت: در سال 1398 طرح احداث ۳۵ پد بالگرد اورژانس به شهرداری تهران پیشنهاد که تعداد ۲۹ پد بالگرد شروع به عملیات احداث کردند که در حال حاضر ۱۲ پد آن به طور کامل تحویل مرکز اورژانس تهران شد.

دکتر صابریان با اشاره به تحویل 5 سوله بحران جهت استفاده برای پایگاه به عنوان انبار توسط شهرداری تهران افزود: از 217 پایگاه اورژانس تهران که در حوزه های شهرداری وجود دارد تعداد 120پایگاه از شهرداری تحویل گرفته شد.

دکتر کولیوند در پایان با در نظر گرفتن تقسیم بندی پدهای موجود روی ساختمان های بلند توسط شهرسازی و اعلام مواردی که قابل استفاده جهت فرود بالگرد اورژانس می باشد اضافه کرد: اورژانس هوایی کشور با اداره کل خدمات شهری، راهکار صحیح جهت هماهنگی های لازم را در خصوص محل هایی برای احداث پد بالگردی که مشکل دارند اتخاذ نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟