ارائه نسخه اصلاحی آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گردوغبار به دولت

گرد و غبار / به گزارش رکنا، در قالب ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار از ابتدای دولت داوزدهم نسبت به سیاست گذاری و تعیین اقدامات اثربخش در محدوده های بحرانی غبارخیز کشور براساس «آیین نامه آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار» به عنوان تنها سند بالادستی موجود اقدام نموده است.

در حال حاضر و با گذشت چهار سال از اجرای این آیین نامه و نیز ابلاغ قوانین بالادستی مرتبط با موضوع، به ویژه قانون هوای پاک و قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور، بروزرسانی این آیین نامه و بهره گیری از ظرفیت قوانین مذکور امری ضروری می باشد.

بر این اساس، بازنگری این آیین نامه با تشکیل جلسات مشترک و دوجانبه بین سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار صورت گرفت، ضمن اینکه به استناد قوانین مزبور و رفع برخی ابهامات و کاستی های موجود آیین نامه فعلی، رویکرد اقدامات از انجام عملیات مقابله ای و پرهزینه به اقدامات پیشگیرانه و مبتنی بر مشارکت مردم تغییر یافت.

درحال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست آیین‌نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گردوغبار اصلاحی را مشتمل بر ۲۶ ماده را به هیئت دولت ارائه نموده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟