نظارت و کنترل شدید فعالیت مهندسان ناظر در فرایند ساخت و ساز

شهرداری / کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه روز دوشنبه خود به بررسی موضوع ارتقاء نظارت بر ساخت و سازهای شهری از طریق ظرفیت های قانونی تبصره 7 ماده صد قانون شهرداری پرداخت.

به گزارش رکنا، در این جلسه که با حضور رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران، مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات ، مدیرکل معماری و ساختمان و مدیرکل امور اجرای کمیسیون های ماده صد برگزار شد، بخشنامه تهیه شده توسط معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این بخشنامه پس از انجام اصلاحات، به مناطق و نواحی، جهت اجرا، ابلاغ شود.

با ابلاغ اصلاحات اعمالی در این بخشنامه، شهرداری تهران می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه بوسیله مأمورین خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد جلوگیری کند.

نظارت و کنترل شدید فعالیت مهندسان ناظر در فرایند ساخت و ساز

همچنین فعالیت مهندسان ناظر در فرایند ساخت و ساز، تحت نظارت و کنترل شدید قرار می گیرد و در صورت احراز تخلف، مراتب به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ارسال شده تا رای لازم برای آن ها صادر شود.

مأمورین شهرداری نیز موکلفند بصورت جدی بر ساخت و سازها نظارت کنند و هر گاه از موارد تخلف در پروانه به موقع جلوگیری نکنند و یا در مورد صدور گواهی انطباق ساختمان با پروانه مرتکب تقصیری شوند، طبق مقررات قانونی به تخلف آنان رسیدگی می‌شود. اگر اقدامات مهندسان ناظر و مأمورین شهرداری دارای جنبه جزایی باشد از این جهت نیز قابل تعقیب خواهند بود.

لازم به ذکر است، در بخشنامه اولیه که توسط عبدالرضا گلپایگانی طی هفت ههای گذشته ابلاغ شد، وظایف و مسئولیت های تمام عوامل نظارت شهرداری بر ساخت و سازها اعم از کارشناسان ، روسای ادارات شهرسازی ، معاونین شهرسازی و شهرداران در این حوزه بصورت شفاف مشخص شد و در این جلسه مقررشد که اصلاحات پیشنهادی اعمال و بخشنامه مجددا به مناطق 22 گانه ابلاغ شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟