مدیرعامل سازمان انتقال خون از مرکز بیماران خاص زابل بازدید کرد

انتقال خون / پیمان عشقی با بیان اینکه ادامه حیات و کیفیت زندگی بیماران تالاسمی وابسته به تزریق خون منظم و با برنامه مشخص است، اظهار کرد: شهرستان زابل با دارا بودن شاخص اهدای خون 60 در هر هزار نفر جمعیت از آمار چشمگیری در اهدای خون به بیماران برخوردار است و اهدای خون هموطنان قوت قلب 212 بیمار تالاسمی ساکن در این شهرستان است.

به گزارش رکنا، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: یک بیمار تالاسمی درصورتی که خون سالم، کافی و به موقع در اختیار داشته باشد عمر طبیعی و زندگی با کیفیتی خواهد داشت.

وی که از نزدیک با بیماران دریافت کننده خون نیز دیدار داشت گفت: بررسی سابقه پزشکی بیماران و همچنین کیفیت درمان آنها نشان از حضور یک مجموعه انتقال خون و تیم پزشکی توانمند در شهرستان دارد که قطعا این توانمندی با حمایت و همراهی مردم در جهت تامین خون مورد نیاز شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به فواصل دریافت خون در بیماران تالاسمی افزود: هر بیمار تالاسمی به طور متوسط هر دو هفته تا چهل روز به این مرکز مراجعه کرده و خون دریافت کرده است.

دکتر عشقی در پایان بر ضرورت اهدای خون در فصول سرد نیز تاکید کرد و افزود: برخی بیمارهای فصلی حتی یک سرماخوردگی ساده ممکن است نیاز بیمار به خون را بیشتر از قبل آشکار سازد و فواصل تزریق خون را کاهش دهد و بنابراین از همه شهروندان درخواست داریم که بیش از پیش با مجموعه انتقال خون استان همراهی کنند.

انتقال خون

انتقال خون

انتقال خون

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟