روحانی : کشور در مسیر جهش تولید قرار گرفته است /  قرار گرفتن ایران در مسیر رشد اقتصادی

درهای هیچ مدرسه و دانشگاهی به روی دانش آموزان و دانشجویان بسته نیست

آموزش / حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تبریک مجدد آغاز تحصیلی جدید، تاکید کرد: با وجود شرایط ویژه آموزش در سال جاری با شیوع ویروس کرونا، درهای هیچ مدرسه و دانشگاهی به روی دانش آموزان و دانشجویان بسته نیست، اما اجباری هم در هیچ زمینه ای هم وجود ندارد و برای تحصیل حضوری کسی را اجبار نمی کنیم.

به گزارش رکنا، روحانی با بیان اینکه می خواهیم دانش آموزان ما از لحاظ جسمی، روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند، بر اعمال نظارت دقیق وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بر سلامت دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در مسیر رونق تولید و توسعه کشور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات، نشان می‌دهد که مردم تحت تاثیر تحریم و وحشت از کرونا نیستند و با رعایت اصول بهداشتی همه توان خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور به کار گرفته‌اند.

ایران در تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است

دکتر روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن، گفت: ملت بزرگ ایران، همه قوا ، کارگزاران و مسوولین دستگاههای اجرایی همه توان خود را در شرایط سخت کنونی به کار گرفته اند و برغم اینکه در هفت ماهه گذشته همزمان با تحریم و ویروس کرونا مواجه بودیم، خوشبختانه کشورمان در ماههای تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است.

کشور در مسیر جهش تولید قرار گرفته

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲.۸ رشد دارند نشان می‌دهد که کشور در مسیر جهش تولید قرار گرفته و دشمنان در تحقق اهدافشان شکست خورده‌اند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد کانال‌های خبری دروغین تبلیغات گسترده‌ای علیه منافع ملت ایران به راه انداخته اند گفت: در این رسانه ها و کانال‌ها روزانه با بهانه‌های مختلف به یک نگرانی دامن می‌زنند و در موضوعی بزرگ‌نمایی کرده و در بازارهای مختلف التهاب آفرینی می‌کنند که البته همواره با هوشیاری مردم رسوا می‌شوند و ملت ایران به همه آنها پاسخ محکم داده‌اند.

طرح دوگانه نان و جان

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان در بازگشایی مغازه‌ها با طرح دوگانه نان و جان نسبت به جان مردم ابراز نگرانی کردند و در ماه های رمضان و محرم نیز برگزاری مراسم دعا و عزاداری را بهانه نگرانی خود قرار دادند اما در همه این موارد با رعایت تمامی اصول بهداشتی از طرف مردم، آبروی آنها ریخته شد.

دکتر روحانی افزود: در روزهای اخیر هم از اینکه ما در موضوع آموزش در مسیر درست حرکت می‌کنیم و مردم به حرفهای واهی آنها گوش نکرده و راه خود را ادامه می‌دهند، بسیار عصبانی هستند.

رئیس جمهور لزوم مراقبت از منافع ملی توسط اصحاب قلم، بیان و تریبون ‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: به انتخابات نزدیک می‌شویم و افرادی برای انتخابات آماده می‌شوند و انشاءالله انتخابات خوب و با رقابتی خواهیم داشت اما خواهش می‌کنم در فضای انتخابات انتظارات را بی جهت بالا نبریم و حقایق را تحریف نکنیم و سیاه‌نمایی نشود که این موضوع یک گناه بزرگ است.

دکتر روحانی با بیان اینکه این هفته، بیست و سومین هفته‌ افتتاح‌ طرح های را ملی خواهیم داشت، گفت: در این مدت برغم همه مشکلات اقتصادی تا جایی که توانستیم به واحدهایی که صدمه دیده‌اند و مستاجرانی که برای ودیعه مسکن مشکل داشتند وام پرداخت کرده‌ایم و تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگیهای خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسوولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اقدام دولت برای ورود یک میلیون و چهارصد هزار روستایی در صندوق های بیمه، گفت: اینکه هر روز از لحاظ آب، برق، ارتباطات، راه، بهداشت و درمان و آموزش امکانات جدیدی در اختیار روستاییان قرار گرفته است جزو افتخارات دولت و کشورمان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال جهش تولید از همه مسوولین می‌خواهم که با همه توان رونق تولید و بالاتر از آن جهش تولید را به عنوان اولویت و هدف بزرگ قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟