علت وقوع حوادث شهری عدم اجرای دستورالعمل ایمنی بود

ایمنی / ناایمنی ساختمان های در حال بهره برداری در سطح شهرها طی سال های گذشته موجب بروز آتش سوزی و حوادث تلخی شده که در مواردی مانند ساختمان های وزارت نیرو، پلاسکو و کلینیک سینا، تعدادی از شهروندان جان خود را از دست داده و خسارات مالی زیادی برجای مانده است.

علت وقوع حوادث گذشته عدم اجرای کامل دستورالعمل ایمنی بوده است

به گزارش رکنا، بررسی ها و آسیب شناسی های صورت گرفته، حاکی از آن است که مهمترین علل وقوع آتش سوزی ها و حوادث گذشته، عدم اجرای کامل دستورالعمل ایمنی می باشد که این موضوع در ساختمان های تجمعی موجود، ابعاد خسارات مالی و جانی را در صورت وقوع حادثه، چندین برابر خواهد کرد.

از سوی دیگر مطالعه تجارب جهانی حاکی از آن است که بهره گیری از فناوری های روز نظیر سامانه های برخط مانیتورینگ ایمنی و آتش نشانی در کنار اجرای مناسب دستورالعمل های ایمنی، استفاده از ظرفیت بیمه ها و ... نقش موثری در افزایش سطح ایمنی اماکن و ساختمان ها و کاهش خسارات داشته است.

بر این اساس و با هدف افزایش ضریب ایمنی ساختمان های موجود و درحال بهره برداری وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و سایر اماکن تجمعی تابع یا وابسته به بخش های دولتی، عمومی و خصوصی و عدم تکرار حوادث تلخ گذشته، شهرداری تهران مجموعه اقدامات و ضوابطی را تدوین و جهت سیر مراحل بررسی به هیات دولت ارائه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟