تفاهم نامه همکاری بین دانشکده منابع طبیعی و پژوهشگاه هواشناسی

به گزارش خبرنگار رکنا، این تفاهم نامه با هدف همکاری های مشترک و ارتقای ارتباط منظم مابین طرفین امضا شد. امضا کنندگان این تفاهم نامه سید ولی حسینی ، ریاست دانشکده منابع طبیعی و رضا رهنما، ریاست پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی هستند. طی این تفاهم نامه، همکاری آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی و کارآموزی، حمایت پژوهشگاه از خصوص طرح های رساله و پایان نامه در راستای رسالت سازمانی، تبادل آمار و اطلاعات بین طرفین و استفاده مطلوب از امکانات کشور تعهد می شود.

سید ولی حسینی در این نشست گفت: این تفاهم نامه با دو جز ماثر آموزشی و مدیریت انجام شد. دانشکده منابع طبیعی تهران 60 سال و برخی از اجزای آن بالغ بر 120 سال قدمت دارد. چرا با این قدمت باید مشکلات منابع طبیعی کشور گسترده باشد؟ این نشان می دهد که فعالیت های ما کافی نبوده است. ما بیش از همیشه با مشکلات منابع طبیعی روبرو شده ایم. مشکلاتی مانند پسماند، ریزگردها، فرونشست ها، اتش سوزی جنگل ها و مثال های زیاد دیگر مبین ضرورت بیشتر همکاری هایی تحقیقاتی و مدیریتی است. باید بتوانیم به اوضاع منابع طبیعی کشور رسیدگی کنیم.

همچنین ، رهنما در این نشست گفت: سازمان هواشناسی تنها محصور به پیش بینی هواشناسی نیست. در بسیاری از مواردی که به منابع طبیعی مربوط می شود، پژوهشگاه های ما حرفی برای گفتن دارند. تحقیقات ما اکنون معطوف به آتش سوزی ها، ریزگردها، مسائل مربوط به کشاورزی مانند اطلاعاتی که کشاورزان برای کاشت و برداشت و آبیاری نیاز دارند، است. حیطه اقدامات ما متعدد است و هم پوشانی با مخاطرات کشور دارد. همکاری هایی از این قبیل و داد و ستد اطلاعات می تواند مخاطرات منابع طبیعی را در کشور کاهش دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 603263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟