پرونده اربعین امسال بسته شده است / عراق زائر خارجی نمی پذیرد

اربعین / ایرج مسجدی گفت که متاسفانه امروز فیلم مصاحبه ای از استاندار کربلا در فضای مجازی و برخی رسانه های کشور منتشر شد که از سخنان وی سوء برداشت شده است.

به گزارش رکنا، وی اظهار کرد که «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا در این مصاحبه گفته بود که امیدوار است ویروس کرونا از جامعه بشری رخت بربندد تا همه عاشقان امام حسین (ع) و اربعین بتوانند به زیارت اماکن مقدس در عراق مشرف شوند و اینجانب در خدمت آنان باشم.

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد که دولت مرکزی عراق با توجه به بحران همه گیر کرونا به ما اعلام کرده است که به هیچ وجه اجازه ورود زوار اربعین از ایران و دیگر کشورهای خارجی را نمی دهد و در عمل این به معنای آن است که پرونده اربعین 99 و ورود زوار خارجی در این کشور بسته شده است.

به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به عراق داده نمی شود

وی گفت که دولت عراق مدت هاست که این تصمیم را اعلام کرده است و به هیچ عنوان اجازه ورود زائر خارجی اربعین به کشور را نمی دهد.

مسجدی ادامه داد که سفارت جمهوری اسلامی ایران جزو ستاد اربعین در کشور عراق است و هیچ تردیدی در برگزار نشدن اربعین برای زائران خارجی از جمله ایرانی ها وجود ندارد.

وی یادآور شد که از ماهها پیش در رایزنی و برگزاری نشست های مختلف با مقامات عراقی پیگیر وضعیت آیین اربعین بودیم و حتی اگر هم استاندار یا مسوول محلی یک موضوعی را مطرح کند، سندیت ندارد و به هیچ وجه قابل اجرا نخواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد افزود که متولی اربعین مسوولان دولت مرکزی این کشور هستند و اعلام کردند ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است و اجازه ورود به هیچ زائری را نخواهند داد.

گفتنی است که امروز فیلم و مصاحبه ای از استاندار کربلا در برخی خبرگزاری ها و رسانه های ایرانی منتشر شد که در آن از آمادگی مسوولان استان کربلا برای پذیرش میلیونی زائران خارجی خبر داده بودند.

استاندار کربلا در این فیلم تنها ابراز امیدواری کرده بود که «بلای کرونا ریشه کن شود تا کلیه دوستداران اهل بیت (ع) و اربعین بتوانند موفق به زیارت بارگاه امام حسین (ع) شوند و اینجانب در خدمت آنان باشم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟