ایجاد دو پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله

محیط زیست / کلانتری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه ای که به منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از حریق در تالاب میانکاله در استانداری و باحضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران کل محیط زیست، دامپزشکی، مدیریت بحران و مسئولین ذیربط برگزار شد، شرکت و بر حفظ و حراست از پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان ذخیره گاه زیست کره تاکید کرد.

به گزارش رکنا، وی از ایجاد دو پایگاه اطفاء حریق در مرکز استان و پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد. در این جلسه مقرر شد با مشارکت استانداری مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست دو دستگاه لودر برای اطفاء حریق به پناهگاه حیات وحش میانکاله اختصاص یابد.

همچنین مقرر شد جهت پیشگیری از تلفات پرندگان در میانکاله، شرکت آب منطقه ای استان بخشی از آب سد گلورد را به تالاب میانکاله اختصاص دهد.

پس از پایان جلسه، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری (سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز) بازدید کرد.

آخرین برنامه سفر کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به مازندران، بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله و دیدار با تشکلهای زیست محیطی میانکاله و محیط بانان بود. وی در دیدار با تشکلهای زیست محیطی میانکاله، آنان را ظرفیت فوق العاده برای حفظ و حراست از این پناهگاه حیات وحش دانست.

طرح گردشگری میانکاله در حال برنامه ریزی است

کلانتری با اشاره به رونق گردشگری در راستای حفاظت بیشتر از میانکاله تاکید کرد: بمنظور مشارکت مردم، طرح گردشگری میانکاله با نظارت محیط زیست در حال برنامه ریزی است که این طرح در قالب شرکت تعاونی متشکل از بومیان منطقه خواهد بود به نحوی که منافع آن در جهت حفاظت و مدیریت پناهگاه حیات وحش صرف خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟