استفاده از اتاق‌های مرجع و معلمین رابط برای آموزش دانش آموزان استثنایی

مدارس استثنایی / با حضور سید جواد حسینی آئین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی مدارس استثنایی کشور در هنرستان استثنایی هادوی ناحیه ۲ مشهد برگزار شد.

به گزارش رکنا، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: رسیدن به تعلیم و تربیت استاندارد منوط به مشارکت دادن اولیا در امر تعلیم و تربیت است و این موضوع در آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویژه دیده شده است.

استفاده از اتاق‌های مرجع و معلمین رابط

حسینی به تشریح فعالیت‌های ویژه عصر کرونا در سال تحصیلی جدید پرداخت تصریح کرد: اولین اقدام آموزش در بستر شبکه شاد است و اقدام بعدی گسترش حلقه های ارائه خدمات و اتصال آن به مدارس در قالب اتاق‌های مرجع و معلمین رابط است تا از این طریق گام دیگری در راستای توسعه جامع کمی و کیفی خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری بویژه در عصر کرونا برداریم.

وی با تاکید بر اینکه امکان آموزش حضوری در مدارس استثنایی بدلیل جمعیت کم دانش آموزان استثنایی از مدارس عادی فراهم‌تر و ضروری‌تر است اظهار داشت: نظام مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در آموزش و پرورش استثنایی اصل بر حضور دانش آموز در مدرسه است و این حضور موجب برقراری رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموز و تسهیل یادگیری می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تقسیم دانش آموزان به چند گروه براساس سطوح مهارتی و حضور گروه‌های جداگانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کلاس درس می‌تواند در این ایام مد نظر مدیران قرار گیرد.

شایان ذکر است در این مراسم کلاس ویژه آموزش‌های مجازی هنرستان هادوی با حضور رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی افتتاح شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟