طرح آجر به آجر ، چتر مشارکت در تمام ایران را باز کرده است

مشارکت / صبح امروز همزمان با بازگشایی مدارس سراسر کشور، محسن حاجی میرزایی درآئین بهره‌برداری از مدرسه ۱۱کلاسه نوجوانان طرح آجر به آجر در منطقه ۴تهران، با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت، اظهار کرد: هرگاه در جمع خیرین قرار می‌گیرم آرزو می‌کنم به‌جای این خیرین در امر مقدس مدرسه‌سازی مبادرت به احداث مدرسه می‌کردم.

به گزارش رکنا، وی بابیان اینکه مدرسه یک ساختمان نیست بلکه جایگاه شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان و آینده جامعه است، اظهار کرد: طرح مشارکت عمومی برای ساخت مدرسه تنها یک طرح برای تأمین منابع مالی نیست، بااینکه دولت در سال‌های اخیر سهم اعتباراتش را در حوزه مدرسه‌سازی افزایش داده است و امسال به بیش از سه هزار و سیصد میلیارد تومان افزایش داده است اما اتفاقی که در این طرح می‌افتد این است که همه مردم در این اتفاق ارزشمند سهیم می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه در طرح آجر به آجر در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کند، مراقبتش را نیز از این مدارس افزایش می‌دهد و ارزش بیشتری فضاهایی که با مشارکت افراد جامعه بنا شده است قائل می‌شود.

80 میلیون خیر

حاجی میرزایی گفت: تلاش داریم آمار خیران را در سطح کشور به ۸۰میلیون خیر افزایش دهیم لذا با اجرای طرح آجر به آجر زمینه تحقق این امر را فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هرکسی از اینکه می‌فهمد می‌تواند با مبالغ کم هم در مدرسه‌سازی مشارکت کند دوست دارد در این امر همراهی کند، بنابراین طرح آجر به آجر باز کردن چتر مشارکت در تمام ایران و الگوی بسیار مطلوبی در امر مدرسه‌سازی است تا همه مشارکت کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: در شیوع کرونا طرح همدلانه، مردم ایران، حس نوع‌دوستی را به نمایش گذاشتند و این‌یک نوع از تربیت قرآنی و تربیت دینی است.

وزیر آمورش و پرورش بابیان اینکه وقتی همه ما در یک کار سهیم می‌شویم یک فعالیت تربیتی است و باید به‌عنوان یک طرح تربیتی به آن نگریست، خاطرنشان کرد: در تهران به طرح آجر به آجر بیشتر از سایر استان‌ها نیازمندیم و امیدواریم در سایر استان‌ها نیز شاهد چنین طرح‌هایی باشیم و از خداوند توفیق می‌خواهیم سال تحصیلی خوبی را در پیش داشته باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟