کرونا جان بیش از هفت هزار نفر از کادر درمانی در سراسر جهان را گرفت

به گزارش رکنا ، در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است که تنها در کشور مکزیک یک هزار و ۳۰۰ تن از کارکنان بهداشت و درمان به علت کرونا جان خود را از دست داده اند.

"استیو کاکبرن" رئیس عدالت اقتصادی و اجتماعی سازمان عفو بین الملل گفت: هر کارمند بهداشت و درمان حق دارد در محل کار خود ایمن باشد و این یک رسوایی است که بسیاری از آنها باید هزینه (کرونا) را پرداخت کنند.

به گفته کاکبرن، با گذشت ماه ها از گسترش ویروس کرونا، مرگ ومیر کارکنان بهداشت و درمان به دلیل بیماری کرونا همچنان در کشورهایی مانند مکزیک، برزیل و آمریکا با سرعت بسیار بالایی ادامه دارد.

رئیس عدالت اقتصادی و اجتماعی سازمان عفو بین الملل تاکید کرد: گسترش سریع بیماری کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی و هند نشان می دهد که نیاز به اقدام فوری در همه کشورها است.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، حداقل یک هزار و ۳۲۰ تن از کارکنان بهداشت در مکزیک به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش، در آمریکا یک هزار و ۷۷ نفر، انگلیس ۶۴۹ نفر، برزیل ۶۳۴ نفر، روسیه ۶۳۱ نفر و هند ۵۷۳ تن از کارکنان بهداشت جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی، تا کنون ۲۶ میلیون و ۴۵۲ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و ۸۷۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار بهبودیافتگان جهانی نیز ۱۸ میلیون و ۶۴۳ نفر گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 601686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟