کرونا نرخ کرایه هتل‌ها را چقدر تغییر داد؟

به گزارش رکنا ، رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه نرخ کرایه هتل‌ها هر ساله در مهر افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر به دلیل کرونا حتی با تخفیف‌های ۶۰ درصدی هتل‌ها مسافر ندارند و ضریب اشغال هتل‌ها کمتر از 5 تا 7 درصد است.

جمشید حمزه‌زاده، درباره افزایش نرخ هتل‌ها گفت: هر ساله در مهر نرخ هتل‌ها بر اساس نرخ تورم تغییر می‌کند ولی امسال شرایط به دلیل کرونا متفاوت است.

وی افزود: درسال‌جاری با توجه به شیوع کرونا و کاهش چشمگیر مسافران افزایش نرخ هتل‌ها مفهومی ندارد و با تحقق این موضوع به درآمد هتل‌‌داران افزوده نمی‌شود.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از هتل‌ها در کشور تخفیف‌های 50 تا 60 درصدی ارائه می‌کنند ولی حتی با این شرایط هم مشتری ندارند و ضریب اشغال هتل‌ها به صورت کلی کمتر از 5 تا 7 درصد است.

حمزه‌زاده بیان داشت:‌ اساس افزایش نرخ کرایه هتل‌ها بر اساس نرخ تورم سالیانه است ولی حتی سال گذشته که تورم 53 درصد اعلام شد هتل‌ها نرخ کرایه خود را 10 تا 15 درصد افزایش دادند و تنها تعداد اندکی از هتل‌‌ها افزایش نرخ کرایه را به 20 درصد رساندند.

وی گفت: امسال هم اگر نرخ کرایه هتل‌ها افزایش یابد حداکثر تا 20 درصد است ولی اکثر هتل‌داران علاقه‌مند به افزایش نرخ کرایه هتل به دلیل کمبود مسافر نیستند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور در پاسخ به این پرسش که حداقل و حداکثر نرخ کرایه هتل برای یک شب در کشور چقدر است،‌ خاطرنشان کرد: نرخ‌ها متفاوت است حتی ممکن است در یک شهر 4 هتل سه ستاره نرخ کرایه یکسان نداشته باشند و عواملی مانند امکانات، جایگاه هتل و کیفیت خدمات در نرخ کرایه هتل تأثیرگذار است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 601468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟