عوامل تخریب محیط زیست بیشتر دولتی هستند /  هرسال منابع خاکی را به اندازه 35 سال از بین می بریم

محیط زیست / عیسی کلانتری روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: وظیفه دولت حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است.

عوامل تخریب محیط زیست بیشتر دولتی هستند

به گزارش رکنا، وی با تاکید بر اینکه محیط زیست در معرض خطر است، اظهارداشت: عوامل تخریب محیط زیست بیشتر عناصر دولتی هستند و مردم در انتهای این خط قرار دارند.

هرسال منابع خاکی را به اندازه 35 سال از بین می بریم

کلانتری گفت: منابع آبی و خاکی را از بین برده ایم به طوری که آمارها نشان می دهند که ۵٠ درصد منابع آبی را از بین برده ایم و هر سال نیز منابع خاکی را به اندازه ۳۵ سال از بین می بریم.

خسارت زنندگان به محیط زیست به بهانه تحریم، دستشان باز است

وی اظهارداشت: متاسفانه خسارت زنندگان به محیط زیست به بهانه های مختلف از جمله تحریم، نبود تکنولوژی و کمبود بودجه دستشان باز است.

بیمه باید استانداردها را به تولید کنندگان تحمیل کند

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به نقش بیمه در حفظ محیط‌زیست گفت: بیمه باید استانداردهایی را وضع و آن‌را به تولید کنندگان تحمیل کند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری چندین بار در باره کاهش مصرف انرژی صحبت کرده اند اما کسی توجه نکرده است.

در 13 روز از تابستان باید برخی مراکز تعطیل می شد

کلانتری افزود: در تابستان ١٣ روز به دلیل آلودگی ازن، هوای آلوده داشتیم که باید برخی مراکز تعطیل می شد، علت آن‌هم داشتن نیروی محرکه غیراستاندارد است در حالی که بیمه باید استاندارد سازی کند و تولید کنندگان را ملزم به رعایت آن کند.

در این مراسم، تفاهم نامه همکاری بین غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه آمده است که در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و راهبری حاکمیتی سازمان حفظت محیط زیست در جهت حفظ منابع زیستی و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و همگرایی با توسعه صنعت بیمه در کشور، این تفاهم نامه امضا شد.

در این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند در چارچوب مقررات مربوط در زمینه‌های بهره مندی از ظرفیت های قانونی طرفین به منظور توسعه فعالیت در دو حوزه محیط زیست و صنعت بیمه، همکاری متقابل با هدف کمک به حفظ و بهسازی محیط زیست و توسعه پوشش های بیمه ای در این زمینه، همکاری و کمک به توسعه اقتصاد محیط زیست (سبز)، اکوتوریسم و پوشش های بیمه ای مربوط، همکاری و کمک به توسعه جایگاه بین المللی محیط زیست و صنعت بیمه با بهره‌مندی از ظرفیت های طرفین همکاری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟