الزام دانشجویان ورودی جدید به تکمیل فرم خودارزیابی کرونا و پایش سلامت‌روان

دانشجویان / رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است و تمام کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به غیراز کلاس‌های بالینی و دارای کار عملی مجازی خواهد بود.

به گزارش رکنا، وی افزود: اما با توجه به شرایط متفاوت دانشجویان علوم پزشکی، همه خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی باز هستند و با پذیرش حداکثر ۲ نفر در اتاق‌ها کار خود را در سال تحصیلی جدید ادامه می‌دهند.

باز بودن تمامی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیشتر سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها بسته است و غذا تنها در ظروف یک بار مصرف در خوابگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی توزیع می‌شود. اما برخی از دانشگاه‌ها که سلف سرویس‌های بسیار بزرگ دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غذا ارائه کنند، اجازه این کار را دارند. البته آن‌هم باید در ظروف یک بار مصرف باشد.

وی یادآور شد: حضور دانشجویان بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشجویان غیربالینی جدا شده است و تنها دانشجویان غیربالینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری هستند که کار آزمایشگاهی دارند و نمونه‌های که برای تحقیقات خود دارند زمان دارد و لازم است در دانشگاه حضور یابند. این دانشجویان اگر خوابگاهی باشند در ظرفیت پایین پذیرش می‌شوند.

سال تحصیلی جدید به صورت نیمه تعطیل خواهد بود

خدابنده‌لو اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ایاب و ذهاب نخواهیم داشت و به صورت نیمه تعطیل خواهد بود. در صورتی که در برخی موارد نیاز باشد به صورت محدود انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت آموزشی به دانشگاه‌ها اعلام شده است که شرایط میهمان شدن در دانشگاه شهر محل سکونت دانشجو را تسهیل کنند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی دانشجویان نو ورود ملزم هستند که در سایت سلامت وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید فرم خودارزیابی کرونا را تکمیل کنند. برنامه ریزی شده بخشی در مهرماه و بخش عمده دانشجویان در بهمن ما وارد دانشگاه شوند.

وی در پایان اظهار داشت: دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند. ضمن اینکه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به تجربه بازگشایی در خردادماه جای قرنطینه و جداگانه برای دانشجویان مشکوک به کرونا درنظر گرفته‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟