افزایش یک میلیون هکتاری مناطق حفاظت شده

تصویب 13 منطقه جدید

به گزارش رکنا، کیومرث کلانتری گفت: برای اضافه شدن به وسعت به مناطق حفاظت شده تحت پوشش سازمان، جلسات متعددی همراه با کارهای کارشناسی زیادی انجام شد تا اینکه این وسعت با هدف حفظ تنوع زیستی و ژنتیکی کشور برای نسل های آینده به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید. در واقع ۱۳ منطقه تحت مدیریت جدید در هفت استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، یزد و خوزستان به تصویب رسید که از این مجموعه هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، دو اثر طبیعی ملی و یک پارک ملی است که مجموع مساحت این مناطق بیش از یک میلیون هکتار است که به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اضافه شد.

وی افزود: در راستای حفاظت بیشتر و بهتر از این مناطق اصلاح شرح خدمات مدیریت مناظق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد و بر اساس آن تا پایان سال تمام مناطق تحت مدیریت سازمان دارای برنامه مدیریت منطقه خواهند شد که این برنامه می تواند در راستای حفظ منطقه و بهره برداری پایدار از مناطق به عنوان یک نسخه بالادستی در اختیار ادارات کل و بخش های توسعه ای قرار گیرد.

تا پیش از این مساحت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هکتار بود که با اضافه شدن این ۱۳ منطقه به ۱۸ میلیون و ۸۴۰ هکتار افزایش یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟