استفاده 30 هزار نقطه در ایران از خدمات کد گذاری

تقسیمات کشوری / مراسم رونمایی از طرح کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور،دکتر حسین زاده، رییس مرکز آمار ایران و جمعی از معاونین و مسئولین کشور در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش رکنا، در این مراسم دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره اینکه کار جمع آوری مجموعه ای از داده‌ها و اطلاعات و تعریف واحدی که نهایتا تبدیل به کد و در اصل شناسنامه می شود، کار طاقت فرسایی است، گفت: برای موضوع خدمات رسانی و توزیع منابع و امکانات نیازمند انجام تقسیم بندی ها در داخل کشور هستیم که گاهی در عمل این تقسیم بندی ها به سمت مسایل فرهنگی می رود که با اختلاف بسیار زیاد همراه می شود.

ایشان با اشاره به اینکه هر عدد و کد، از تعریف، معنا و کاربرد ویژه خود برخوردار است، افزود: تقسیم‌بندی در کشورهای مختلف بر اساس تعاریف ، مفاهیم و معانی مشخص انجام می‌شود و برای آن است که فضای اجتماعی ، جغرافیایی و سرزمینی رعایت شود .

وزیر کشور در ادامه افزود: ارائه خدمات از طریق این کدگذاری نیز در نقاط مختلف کشور تسهیل شده است و تا کنون بیش از ۳۰ هزار نقطه در سراسر کشور از آن استفاده کرده اند.

ارائه خدمات به مناطق کشور در کمترین زمان ممکن

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات به مناطق کشور در کمترین زمان ممکن از دیگر تبعات مطلوب این طرح است که برای خدمات رسانی دستگاه ها، نقطه عطفی محسوب می شود و با اجرای این طرح، مشکلات دستگاه ها در حوزه تعیین حد در تقسیمات کشوری رفع شده است.

وی همچنین تصریح کرد: اگر بتوانیم به مناطق از نظر برنامه ریزی و اقتصادی و تجاری هویت مستقل بدهیم، این کدگذاری‌ها و این نوع عملیات در نوع برنامه ریزی و اقدامات ما می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر کشور با اشاره به نقش مهم محدوده های جغرافیایی و حریم ها در توسعه کشور گفت: در همه شرایط فضای فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی باید رعایت شود تا آنها را به نقطه وحدت تبدیل کند. اصل برای ما ایران است و برای دادن خدمات و جذب مشارکت ناگزیر به تقسیم بندی هستیم و آثار آن در عمل بسیار زیاد استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟