تسهیل ‌شرایط فعالیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در دوره شیوع کرونا

گردشگری / به گزارش رکنا، در این بخشنامه که به امضای ولی تیموری صادر شده خطاب به مدیران کل میراث‌فرهنگی ۳۱ استان کشور آمده است:

«با استناد به ماده ۷ قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و در راستای وظایف و تکالیف حاکمیتی در حوزه گردشگری، با عنایت به شیوع بیماری کرونا و بروز مسائل و مشکلات ناشی از کاهش و توقف برنامه‌های سفر و به تبع آن وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان و تأسیسات گردشگری کشور و در راستای ضرورت حمایت از کسب‌وکارهای حوزه گردشگری تا عادی شدن شرایط اجتماعی و سلامت عمومی جامعه، موارد تسهیل‌کننده زیر صرفاً در خصوص دارندگان مجوز از این وزارتخانه، به مدت یک سال برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مقتضی است دستور فرمایید ضمن اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان و فعالان گردشگری تحت پوشش آن استان اقدام لازم به عمل آید.

۱- با درخواست مرخصی یا تعطیلی موقت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری موافقت می‌شود.

۲- در خصوص مکان فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز، ضمن تعدیل شرط متراژ و کاربری، فعالیت دفاتر در مکان‌هایی با موقعیت اداری و در صورت تأیید اداره‌کل استان بلامانع است.

۳- در خصوص موضوع تضمین حسن انجام کار در صورت تقاضای اخذ کل مبلغ تضمین حسن انجام کار به صورت سفته بلامانع است.

۴- در خصوص ارائه مدرک رسمی اجاره‌نامه مکان فعالیت ارائه قرارداد عادی از مشاور املاک فی مابین موجر و مستأجر کفایت می‌کند.

۵- در خصوص متقاضیان اخذ گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت ارائه معرفی‌نامه از سوی بیمارستان‌های دارای واحد ipd به جای قرار داد و توافق‌نامه مورد قبول است.

۶- تمدید گواهی‌نامه کیفیت آن دسته از تأسیسات گردشگری که قبلاً موفق به اخذ گواهی‌نامه مربوطه شده‌اند با هماهنگی اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و صرفاً برای یک دوره بلامانع است.

۷- تمدید پروانه بهره‌برداری آن دسته از تأسیسات گردشگری مشمول طرح تطبیق فاقد گواهی‌نامه کیفیت خدمات، با اعتباری یک‌ساله و پس از اخذ تعهدنامه کتبی مبنی بر اقدام برای قرارداد ارزیابی امکان‌پذیر است.

۸-نرخ‌نامه تأسیسات گردشگری از سوی تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری تهیه و پس از تائید اداره‌کل استان از سوی تشکل‌های مربوطه ابلاغ شود.

بدیهی است این بخشنامه با توجه به شرایط فعلی به صورت موقت است و پس از منقضی شدن آن رعایت تمام ضوابط و مقررات کما فی‌سابق بر اساس قوانین و مقررات خواهد بود.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟