کارانه از اضافه کار جدا می شود / بهره برداری از 1400 پروژه تا سال 1400

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز پزشک گفت: تشکر می کنم از همه محبت ها و تلاش های مجاهدانه پزشکان. موفق شدیم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۶ هزار تخت را در قالب طرح احداث، به بهره‌برداری برسانیم که از این میزان ۵۸۵ بیمارستان فعال، ارتقای هتلینگ داشتند. بهره‌برداری از ۷۴۸۰ پروژه بهداشتی با یک میلیون و ۱۷۰ هزار متر مربع داشتیم. پویشی در دست انجام است که ۱۹۲۱ پروژه از آغاز هفته دولت تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید. در این پویش در این هفته ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی به نام ۱۶۴ شهید مدافع سلامت آغاز به کار خواهند کرد.

بهره برداری از 1400 پروژه تا 1400

وی افزود: بعد از هفته دولت تا فرودرین ۱۴۰۰، ۱۴۰۰ پروژه در اقصی نقاط کشور به بهره‌برداری خواهد رسید. بعد از ۱۲ فروردین تا پایان دولت، ۳۵۷ پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. این پروژه ها با ۱۶ میلیارد تومان که تاکنون هزینه شده، ۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار است که بخش عمده آن تامین شده است. علاوه‌بر کارهای عمرانی، توجه به همکاران و پرسنل و تقویت نیروی انسانی مورد نیاز مراکز درمانی کشور را مدنظر داشتیم. نتیجه آزمونی که در آبان ماه سال گذشته برگزار شد، در اسفند اعلام شد و حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای تازه نفس در رشته‌های مختلف که ۴۵۰۰ نفر از آنها پرستار بودند، تا پایان خرداد در مراکز مختلف به کار گرفته شدند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تقوی نژاد تاکید کرد: ۲۲۸۴ نفر را طی دو هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم و داوطلبین ثبت نام خود را انجام دادند و در روزهای آتی در آزمون شرکت می‌کنند. ۳ هزار نفر از باقی مانده افرادی که در آبان سال گذشته ثبت نام کردند، با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ کردیم و در آینده نزدیک در خدمت مردم خواهند بود. مجوز به کارگیری و استخدام ۷ هزار نفر نیرو را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که این افراد طی آزمونی که بعدا اعلام خواهد شد، در خدمت نظام سلامت خواهند بود.

جدا شدن کارانه از اضافه کار

وی با اشاره به این که قول وزیر در دیدار با رهبری به پرستاران مبنی‌بر جداسازی کارانه از اضافه کار محقق شد، افزود: از ۲۷ و نیم درصد جزء‌فنی بیمارستانها کارانه از اضافه کار جدا شد. برای ترمیم وضعیت معیشت و پرداختی به همکاران ۵۰ درصد به فوق‌العاده فصل هشتم اضافه شده است. با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای توسعه مدیریت منابع انسانی، افرادی که طی ماه‌های گذشته در مواجهه مستقیم با کرونا بودند امتیازاتی قائل شدیم. به ازای هر ماه فعالیت ۲ امتیاز برای استخدام‌های آتی انجام شده است. پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران انجام شد. اقدام مهم ما این بود که میزان مطالبات کارانه پرستاران و پزشکان از ۲۴ ماه را به زیر ۱۰ماه کاهش دادیم. از نظر تامین اعتبار و هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر این اتفاقات افتاد.

تقوی نژاد با بیان این که بخش ایجاد شده است و توسعه این بخش ها طی این مدت دو برابر شده است، تاکید کرد: بیش از 260 بلوک زایمانی نیز به بخش سلامت اضافه شده است. کمتر شهری را داریم که بلوک های زایمانی بازسازی یا ساخته نشده باشد. نرخ فرسودگی را از 57 درصد به 43درصد کاهش داده ایم.

خبر در حال تکمیل است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟