تبدیل خانه‌های جوانان به خانه‌های حافظان سلامت عزاداران

محرم / محمدمهدی تندگویان همزمان با شروع ماه محرم و شرایط خاص امسال در پیامی نوشت: «گریه بر امام حسین(ع) و یاد عاشورا برای ما ایرانی ها و بخصوص جوانان عاشق حسین(ع)، مثل هوایی ایست که تنفس می کنیم. آغاز محرم که فرا می‌رسد، نمی توانیم عزادارش نباشیم. عزاداری برای امام حسین(ع) و یاد واقعه کربلا ستونهایی است که سال‌ها بدان تکیه کردیم و بقول فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در اولین محرم پس ازشهادتش ما ملت امام حسینیم.»

به گزارش رکنا، وی در بخش دیگری از پیام خود با بیان اینکه «امسال به واسطه شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، برگزاری مراسم محرم و عزاداری ها اما شکل دیگری به خود خواهند گرفت که تهدیدی برای اوضاع حاضر نباشد» افزود: «اینکه در هر شرایطی راهی برای ذکرحسین(ع) ویاران با وفایش گشوده است نشان از حقانیت و خلوص این ایام دارد. در محرم امسال، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، لازمست کلیه عزاداری ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار شود و این فرصتی است برای جوانان تا بار دیگر حضور خود را ثابت کنند».

تضمین شکوه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

تندگویان همچنین در ادامه پیام خود نوشت: «جوانان کشور امسال ضامنین سلامت عزاداران حسینی خواهند بود و از این طریق شکوه محرم را با تضمین رعایت پروتکل های کامل بهداشتی و تامین سلامتی عزاداران حفظ می کنند. بدین منظور خانه های جوانان در سراسر استانها و شهرستانهای کشور، تبدیل به خانه های حافظان سلامت عزاداران حسینی می‌شود».

وی افزود: «از تمامی تشکلهای جوانان می خواهم امسال قلب سوگوارشان را اینگونه جلا بخشند. در کنار عزاداران حسینی، مدافعین سلامتشان باشند و با نذر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تذکرات لازم به منظور رعایت اصول بهداشتی در طول عزاداری ها، در عین احترام کامل به عزاداران سلامتشان را تامین کنند. همچنین در راستای ترویج فرهنگ هر خانه یک حسینیه تمام همت خود را برای تولید محتوا به کار ببندند تا عزاداران بتوانند در بستر فضای مجازی و رسانه ای درخانه خود روضه سید و سالار شهیدان را برپا دارند».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟