نبود آب شرب سالم در روستاهای نزدیک به شرکت های نفتی

هویزه / به گزارش رکنا، وی گفت: اکثر روستاهای هویزه جاده های ارتباطی و خیابان های آسفالت درشان ومناسبی ندارند و بسیاری دیگر از روستاهای شهرستان از امکانات رفاهی نیز محروم هستند. ازمسئولین محترمین کشوری دعوت می شود با بازدید میدانی از وضعیت شهرهویزه از نزدیک مشکلات این شهر تاریخی و مقاوم را از نزدیک ببیند..

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه هویزه در زمان جنگ کاملا با خاک یکسان شده بود گفت: این مرز داران غیور بودند که در زمان جنگ جان فشانی کرده و به عنوان راهبر و راهنمای نیروهای نظامی (ارتش وسپاه) بودند لیک درحال حاضر خدماتی به آن ها ارائه نمی شود. مردم ما شایسته این همه محرومیت ها نیستند.

درصد کمی از درآمدهای نفتی مشکلات هویزه را حل می کند

سیلاوی ادامه داد: روستاهایی در هویزه هستند که کمتر ازیک کیلومتر با شرکت های نفتی فاصله دارند ولی از آب شرب سالم محروم هستند. این در حالی است که مسئولین می توانند این مشکلات را با اختصاص درصدی از سود شرکت های نفتی موجود در منطقه(هویزه) این مشکلات را مرفع نمایند.

وی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی منکر خدمات ارائه شده نیستیم ولی روند این خدمات رسانی بسیار کند و کم است بیان کرد: هویزه حتی از مهمترین و اساسی تریرین حق خویش که همانا داشتن یک بیمارستان در شأن وخور مردم منطقه است محروم می باشد. از دولت انتظار داریم که به هویزه با استفاده از ظرفیت های شرکت های نفتی این شهرستان خدمات ارائه کنند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرهای بزرگ کشور وضعیت بهتری نسبت به خود شهرستان هویزه ندارند گفت: به جرأت می توان گفت که امکانات شهرستان های دشت آزادگان و هویزه شاید کمتر از روستاهای استان های اصفهان، فارس وتهران است. این وضع برای مردمان شهید پرور و ولایتمدار این دو شهرستان قابل هضم نیست و تقاضای رسیدگی وبرون رفت از وضع موجود را داریم.

هویزه روی سکوی نخست بیشترین نرخ بیکاری در استان

سیلاوی درادامه مطلب فوق تاکید کرد: زیرا آثار و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به وفور در سطح این دو شهرستان مرزی مشاهده می شود. اینکه در شهرستان هویزه بیش از ۲۰ شرکت نفتی فعالیت می کنند اظهارداشت: این درحالی است هویزه با آمار جمعیت بسیار پائین، بیشترین نرخ بیکاری سطح استان را داراست. امیدواریم از این ظرفیت شرکت های نفتی بیشترین استفاده بشود و زیر ساخت های شهر هویزه نیز تامین شود.

وی گفت: اکثر روستاهای هویزه جاده های ارتباطی وخیابان های آسفالته درشان و مناسبی ندارند و بسیاری دیگر ازروستاهای شهرستان ار امکانات رفاهی نیز محروم هستند. ازمسئولین محترم کشوری دعوت می شود با بازدید میدانی از وضعیت شهرهویزه می توانند از نزدیک مشکلات این شهر تاریخی ومقاوم را از نزدیک ببیند.

وی با بیان اینکه بعد ازپایان جنگ تحمیلی منکر خدمات ارائه شده دولت های وقت نیستیم ولی روند این خدمات رسانی بسیارکند و کم می باشد

سیلاوی بیان کرد: هویزه حتی از مهمترین واساسی تریرین حق خویش که همانا داشتن یک بیمارستان در شأن وخور مردم منطقه است محروم می باشد. از دولت انتظار داریم که به هویزه با استفاده از ظرفیت شرکت های نفتی این شهرستان خدماتی ارائه نمایند. بسیاری از روستاهای شهرهای بزرگ کشور وضعیت بهتری نسبت به خود شهرستان هویزه دارند.

سیلاوی در پایان افزود: به جرأت می توان گفت که امکانات شهرستان های دشت آزادگان وهویزه شاید کمتر از روستاهای استان های اصفهان، فارس وتهران است. این وضع برای نظام عدالت گستر ایران اسلامی و مردمان شهید پرور و ولایتمدار این 2 شهرستان شایسته نیست. تقاضای رسیدگی وبرون رفت از وضع موجود را داریم. زیرا آثار وجراحات ناشی از جنگ تحمیلی به وفور در سطح این دوشهرستان مرزی مشاهده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟