اهدای 100 دستگاه سونوگرافی به ارزش 3 میلیون دلار به ایران / از سوی سازمان بهداشت جهانی
حجم ویدیو: 14.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

سازمان بهداشت جهانی / دکتر کریستوف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، گفت: «این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید-19 مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید-19 مورداستفاده قرار بگیرند. این دستگاه‌ها، به ارزش حدود 3 میلیون دلار، با کمک مالی کشورهای ژاپن و کویت خریداری شده و ما از کمک آنان قدردانی می‌کنیم.»

به گزارش رکنا، دکتر هومن نریمانی، معاون طرح و برنامه هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص خاطر نشان کرد: «این 100 دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-19 اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سرتاسر کشور توزیع خواهند شد.»

سازمان بهداشت جهانی

تامین نیازهای مهم مراکز درمانی توسط سازمان بهداشت جهانی

وی افزود، «این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید-19 را تامین خواهند کرد، و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم.»

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید-19 حمایت می کند. این سازمان اخیرا 16 دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود 4 میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرد. دستگاه های مذکور به بیمارستان‌های 16 استان‌ ارسال شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟