بهره برداری از پست برق شرقی خط 7 مترو

متروی تهران / به گزارش رکنا و به گفته امام با راه‌اندازی پست برق شرقی خط 7 امکان تأمین برق پایدار برای این خط فراهم‌شده و با تغذیه پست‌های یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) و نیز تامین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطارها میسر می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه افتتاح و بهره‌برداری از این پست برق تاثیر بسزایی بر تامین ایمنی خط 7 متروی تهران خواهد داشت، گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی 6 ماهه دوم سال جاری در خط 7 صورت می‌گیرد، بدون راه‌اندازی این پست میسر نبود.

او افزود: برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط 7 درمجموع 30 کیلومتر کابل‌کشی انجام‌شده است و بخش عمده‌ای از تجهیزات آن همانند کابل‌ها و سرکابل‌ها، برق‌گیرها و ترانس‌ها ساخت داخل است.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو، خط 7 متروی تهران با دارا بودن پست‌های برق یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) در ایستگاه‌های صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوی و بسیج، دارای ایمنی و استاندارد مطلوبی در تامین و پشتیبانی از برق است.

تکمیل آسانسورهای ایستگاه مولوی

امام در ادامه از تکمیل آسانسورهای ایستگاه مولوی در خط 7 خبر داد و گفت: این آسانسورها توانایی تحمل بار قابل توجه و متواتر را دارا هستند وظرفیت آن‌ها ۱۶ نفره است.

او با اشاره به آنکه درمجموع در این ایستگاه 4 آسانسور و ۶ گیت ورودی آسانسور نصب و راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: باهدف دسترسی سهل‌الوصول به سالن فروش بلیت، آسانسور ورودی جنوبی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که در سالن فروش بلیت نیز توقف دارد.

گفتنی است با راه‌اندازی این آسانسورها، دسترسی افراد کم‌توان به سکوی میدان صنعت و بسیج با سهولت بیشتری انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟