مهمترین قطب آموزشی مدیریت بحران در قلب تهران افتتاح خواهد شد

مدیریت بحران / به گزارش رکنا، در این دیدار کرمی محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده منطقه ۶ در حوزه مدیریت بحران گفت: با توجه به پتانسیل بسیار بالای مشارکت شهروندان در حوزه آموزش می توان از گروه های دوام به عنوان بازوی اجرایی ستادهای مدیریت بحران مناطق یاد کرد که باید در حفظ و پایدار سازی این گروه ها تلاش کرد.

منطقه 6 قلب اداری، تجاری، آموزشی و فرهنگی تهران

کرمی محمدی اضافه کرد: منطقه ۶ با توجه به اینکه قلب اداری، تجاری، آموزشی و فرهنگی شهر تهران است و به طبع آن شریان های حیاتی از جمله نهادهای تخصصی درمانی – امدادی بسیاری را در خود جای داده است. این مراکز بعضاً ملی و حتی بین المللی هستند که می توانند کمک های بسیار مؤثری در زمینه های آموزش به شهروندان و امداد رسانی به موقع و سریع در زمان وقوع حوادث انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات ستاد مقابله با کرونا گفت: منطقه ۶ به عنوان یکی از مناطق نمونه در این امر به خوبی فعالیت کرد.

در ادامه این دیدار، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران با ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با اشاره به برخی از اقدامات در دست اجرای این منطقه در آینده نزدیک گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که قرار است در این منطقه به بهره برداری برسد افتتاح پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران والفجر می باشد.

او افزود: امیدواریم این مجموعه پس از بهره برداری به عنوان مهمترین قطب آموزشی در مرکز شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد و شهروندان ساکن در این منطقه و سایر مناطق شهر تهران که عضو گروه های دوام خواهند شد بتوانند به راحتی از آموزش های لازم و تخصصی این مجموعه بهره مند گردند. ضمن اینکه حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هایی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند میسر خواهد شد. درصدد هستیم در این منطقه با یک برنامه ریزی هدفمند مراکز اسکان اضطراری موقت بسیاری را برای خانواده ها در زمان وقوع حوادث در نظر بگیریم .

او با اشاره به برنامه های آموزشی و آمادگی سازمان مدیریت بحران تهران در مناطق از جمله ساخت برنامه تلویزیونی شهر آماده ابراز امیدواری کرد ساخت این برنامه در دیگر محلات این منطقه با تخصیص اعتبارهای لازم در این زمینه انجام شود.

در ابتدای این دیدار مهدی خسروانی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۶ گزارشی از روند اجرای برنامه های تدوین شده از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران مانند برگزاری جلسات مستمر با مسئولان خانه دوام و ایمنی ، برگزاری جلسات کمیته ایمنی ساختمان ها و اجرای کارگروه های ۵ جانبه در خصوص ویروس کرونا و نظارت دقیق بر آنها ارائه داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟