مسیرهای آسان‌تر برای کسب درآمد انگیزه یادگیری را کم می‌کند

مناطق محروم / محسن حاجی میرزایی در نشست با نمایندگان خیران آل یاسین که با موضوع مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: در مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان با محرومیتی بیشتری نسبت به دیگر استان ها روبرو هستیم که شامل کمبود فضای آموزشی، کمیت، کیفیت و پایداری نیروی انسانی، بازماندگی از تحصیل و ... می‌شود و این موارد، شاخص هایی هستند که باید به آن اهمیت داد و در حل این مسئله به آن‌ها توجه کنیم.

به گزارش رکنا، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه مطالعات انجام شده در زمینه ایجاد زمینه‌های فقر در استان‌های محروم، گفت: یکی از مشکلات اصلی در مناطق کمتر توسعه‌یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان کمیت، کیفیت و پایداری نیروی انسانی است؛ لذا از طریق تامین نیروی بومی و درخواست مجوز نیروی انسانی سعی در حل این مشکل‌داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به راهکارهایی برای علاقه‌مند کردن ساکنان مناطق کمتر توسعه‌یافته به یادگیری تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای در این مناطق برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان علاقه‌مند شوند و دانش آموزان بفهمند که نیاز به یادگیری و آموختن دارند.

حاجی میرزایی یکی از روش‌های ایجاد انگیزه برای آموختن را در توسعه هنرستان‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته دانست و گفت: توسعه هنرستان‌ها و تقویت آموزش‌هایی که منجر به‌فایده‌مندی و ارزش اقتصادی معین می‌شود زمینه‌های مناسبی برای کار و فعالیت و توسعه آموزش در این مناطق ایجاد کند.

وی تأکید کرد: اگر در دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم نتوانیم انگیزه یادگیری را افزایش دهیم هرچقدر عرضه آموزش‌ها توسعه پیدا کند منجر به نتیجه پایداری نخواهد شد و ما را با مشکلات بیشتری روبرو می‌کند.

حاجی میرزایی در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در منطقه سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سطح پوشش تحصیلی در این استان برای وزارت آموزش‌وپرورش بسیار مهم است و در حال حاضر توافق‌نامه‌ای بین ۹ سازمان منعقد شده که بر طبق آن سازمان ثبت‌احوال موظف شده اطلاعات افراد بازمانده از تحصیلی از قبیل نشانی آنها را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهد و دبیرخانه‌ای نیز براین اساس تأسیس ‌شده است که با جدیت مسئله را بررسی و در مورد هر دانش‌آموز پیگیری‌های لازم انجام شود.

کیفیت آموزش در همه نقاط کشور در یک سطح است

وی با اشاره به اینکه باید تمرکز خود را بر مناطقی بگذاریم که بیشترین آسیب را دارند و از همان‌جا فعالیت‌هایمان را آغاز کنیم، گفت: سیاست اصلی آموزش‌وپرورش این است که آموزش رایگان را در دسترس همگان قرار دهد و کیفیت این آموزش‌ها را در همه نقاط کشور در یک سطح قرار دارد و در این میان انگیزه شما به ما در این حرکت کمک می‌کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟