رتبه نخست منطقه 19 در صدور پروانه های سه مرحله ای ساختمانی

پروانه های ساختمانی / علی داوطلب معاون شهرسازی و معماری منطقه، هدف از سه مرحله ای شدن صدور پروانه های ساختمانی را تسهیل و تسریع امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی، افزایش رضایتمندی آنان و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی عنوان کرد و گفت: روند صدور پروانه اولیه به طور متوسط 15 روز زمان می برد و به دلیل صرف زمان کمتر برای صدور پروانه نسبت به پروانه های عادی متقاضیان بیشتری داشته است.

به گزارش رکنا، به گفته داوطلب شهرداری منطقه 19 با صدور 77 پروانه سه مرحله ای ساختمانی از آغاز اجرای این قانون از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون، در بین سایر مناطق رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

این مسئول درخصوص فرایند صدور پروانه های سه مرحله ساختمانی بیان کرد: شهروندان می توانند به منظور ثبت درخواست برای دریافت این نوع پروانه و تشکیل پرونده به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند تا پس از انجام بازدید پرونده آن ها وارد مراحل اداری صدور پروانه شود. ضمن اینکه طی این فرایند دستور نقشه براساس ضوابط شهرسازی و معماری صادر و عوارض تراکم ساختمانی براساس متراژ طبقات و نوع کاربری تعیین و صادر می شود .

داوطلب خاطرنشان کرد: انجام تخریب قبل از صدور پروانه نیز امکان پذیر است و این قابلیت نیز سرعت عملیات ساخت و ساز را برای متقاضیان افزایش می دهد.

براساس این گزارش پروانه «شهرسازی -1»، «تخریب-2» و «ساخت – 3»، مراحل پروانه های سه مرحله ای ساختمانی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 596819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟