۳۴۰ هکتار پوشش گیاهی و جنگلی میانکاله در آتش سوخت

آتش سوزی / آتش سوزی در میانکاله اوایل وقت دیروز یکشنبه در بخش شرقی و در منطقه موسوم به " میان قلعه " شروع شد. مهار آتش تا دیشب ادامه یافت.

به گزارش رکنا، سرهنگ مسلم آهنگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی بامداد امروز به طور کامل خاموش شد.

وی ادامه داد : بر اثر این آتش سوزی حدود ۳۴۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتع تبدیل به خاکستر شد که ۶۰ درصد آن درختان انار خودرو و ۴۰ درصد بقیه هم درختچه های سازیل ، تمشک و دیگر پوشش های گیاهی بود.

سرهنگ آهنگری احتمال عمدی بودن آتش سوزی را منتفی ندانست و گفت که شناسایی فرد و یا افراد مظنون احتمالی این آتش سوزی از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه دارد و در صورت شناسایی فرد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شود.

تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرق مازندران در مجموع ۶۸ هزار هکتار مساحت دارد. حدود ۲۰ هزار هکتار از این سطح را اراضی جنگلی شامل درختان انار خودرو و درختچه های سازیل و تمشک تشکیل می دهد. این پوشش های گیاهی به همراه تالاب بین المللی میانکاله زیستگاه دستکم ۱۳۰ گونه پرونده مهاجر با جمعیت ۱.۵ میلیون بالی است.

درختچه های سازیل به عنوان پناهگاه پرندگان مهاجر برای تخم و جوجه ریزی است و درختان انار وحشی و تمشک نیز به عنوان خوراک این پرندگان خشک زی مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر به دلیل آتش سوزی سهوی و عمدی در این پناهگاه تعداد زیادی از گونه های جانوری این منطقه نیز از بین رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟