خانواده داوطلبان کنکور از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری کنند

کنکور / علی رضا رییسی روز یکشنبه در نشست تمهیدات کنکور سراسری بیان کرد: این امکان فراهم شده که اگر داوطلبی دچار علائم بیماری باشد، در بیمارستان‌ها آزمون را انجام بدهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش رکنا، وی افزود: ارتباط بسیار مستقیمی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها موثر است. در نتیجه از همه خانواده‌ها می‌خواهیم که اگر کسی قصد همراهی داوطلب را دارد، حداکثر یک نفر همراه او باشد و از تجمع در محل برگزاری آزمون خودداری شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: اولین نکته مهم، سلامت داوطلبان کنکور است که در این زمینه پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده و سازمان سنجش نیز همکاری مناسبی داشته و امیدواریم آزمون سالم از نظر سلامت جسمی و روحی و روانی داشته باشیم.

فاصله داوطلبان افزایش یافته

رییسی اظهار کرد: در مورد پروتکل‌های ارائه شده نیز فاصله ۱.۲ متری به ۱.۸ متری بین داوطلبان تبدیل شده است. سالن‌ها نیز باید از نظر تهویه مناسب باشند.

وی ادامه داد: هفت هزار نفر از همکاران بهداشت محیط و حرفه‌ای بر محل برگزاری آزمون نظارت خواهند داشت. این نظارت قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این آزمون در چهار روز برگزار شده و هر سالن بعد از امتحان، گندزدایی و ضدعفونی خواهد شد و دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود. داشتن ماسک الزامی است و داوطلبان باید ماسک داشته باشند.

رییسی بیان کرد: سایت salamat.gov.ir مربوط به وزارت بهداشت است و همه داوطلبان باید در این سایت ثبت نام کرده و شرایط خودشان را وارد کنند. در این سایت چهار سوال ساده پرسیده می‌شود که باید توسط همه داوطلبان ثبت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟