اتصال خطوط مترو به مراکز درمانی

اورژانس / نشست بررسی طرح پیشنهادی اتصال خط مترو به مراکز درمانی و احداث پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در ایستگاه‌های مترو تهران به ریاست پیرحسین کولیوند رئیس کمیته پدافند غیرعامل و رئیس سازمان اورژانس کشور و با حضور فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و ریاست اورژانس تهران و ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش رکنا، در این جلسه، کولیوند درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران گفت: حجم انبوهی از مردم از مترو استفاده می‌کنند و ایجاد پایگاه در این ایستگاه‌ها جهت پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و باز توانی تهدیدات و حوادث بسیار دارای اهمیت است.

او با اشاره به این مطلب که اورژانس تهران باید به مراکز درمانی ترومایی از طریق خطوط مترو و رمپ ارتباط داشته باشد اعلام کرد که طرح ارتباط ایستگاه‌های مترو با ۸ بیمارستان ترومایی در حال تهیه و ابلاغ می باشد.

فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در این جلسه تحقق این امر را در ایستگاه‌هایی که تاکنون احداث شده و در حال بهره برداری است از ابعاد فنی، مهندسی و اجرایی دشوار خواند و گفت: انجام این امر در مورد خطوطی که در حال ساخت و طراحی بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند امکان پذیر است.

اتصال به بیمارستان میلاد

او افزود: در حال حاضر این اتصال در برخی از مراکز نظیر ایستگاه متروی برج میلاد انجام شده و در حال بهره‌برداری است و امکان جابه جایی مصدومین به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: در خصوص توسعه طرح استقرار پایگاههای اورژانس در ایستگاههای متروی استان تهران نیز آماده هر گونه همکاری با سازمان اورژانس کشور و اجرای الزامات و ملاحظات فنی و اجرایی وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیر عامل هستیم.

بر اساس در پایان این نشست مقرر شد برنامه‌ریزی سناریوی مانور در ایستگاه مترو، رعایت الزامات و ملاحظات احداث پایگاه‌های اورژانس در خطوط جدید مترو و جانمایی برانکارد بیماربر در زمان بحران اجرایی شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟