طرح جدید وزارت بهداشت در مورد کرونا / آموزش زندگی با کرونا

کرونا / دکتر سیما سادات لاری درباره طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» بیان کرد: این طرح پس از اجرای آزمایشی در چهار استان سمنان، قزوین، کاشان و همدان از تاریخ ۱۲ خرداد با دستور وزیر بهداشت وارد مرحله اجرای کشوری شده و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از سازماندهی و تدوین برنامه عملیاتی تا پایان سال ۹۹ شروع به تربیت مربیان (TOT) و جذب سفیر و رابط کرده‌اند.

به گزارش رکنا، وی اظهار کرد: همچنین در حال حاضر دو بسته آموزشی زندگی با کرونا و جمعیت و سلامت باروری در اولویت اول آموزش کشوری قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» می‌تواند در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به ارتقای سطح سواد سلامت خانواده‌ها و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به این ویروس شود. هرچه سطح سواد سلامت خانواده‌ها و میزان آگاهی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کند، میزان ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: امیدواریم با اجرای کشوری طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» موفقیت‌هایی در راستای افزایش سطح سواد سلامت جامعه برداریم و خانواده‌ها در زمینه رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا همراهی بیشتری با نظام سلامت داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟