220 شرکت شستا و صندوق بازنشستگی تحت پوشش سامانه شفافیت قرار می‌گیرند/ رونمایی از 6 سامانه شفافیت

مراسم رونمایی از سامانه های شفافیت روز شنبه 25 مردادماه با حضور وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی در مجموعه تلاش برگزار شد.

حجت الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این مراسم گفت: امروز هدیه‌ای به بازنشستگان می‌دهیم و چه هدیه ای بهتر از امانت داری اموال آنها که با راه اندازی این سامانه انجام می شود.

او افزود: در آبان سال 97 وزیر کار قول شفافیت را دادند و قرار است 220 شرکت شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تحت پوشش سامانه شفافیت قرار بگیرند.

میرزایی عنوان کرد: جهت این هدف، 6 سامانه راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه شفافیت

معاون اقتصادی وزیر کار تصریح کرد: از سال ۹۴ بار‌ها تلاش کردیم که سامانه شفافیت را راه اندازی کنیم اما هربار به کارشکنی برمی‌خوردیم. امروز با پیگیری‌های وزیر کار، مدیرعامل شستا و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از سامانه شفافیت رونمایی می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی، شفافیت در عملکرد دستگاه‌ها را یک قانون کند چرا که تا شفافیت نباشد در مقابل فساد نمی‌توان ایستاد.

او ادامه داد: گام بعدی انتخاب مدیران حرفه‌ای است چرا که باید مدیرانی انتخاب شوند که شایستگی داشته باشند.

اعلام حقوق مدیران صندوق ها

میرزایی افزود: مدیران نباید بیشتر از حقوقی که معین شده دریافتی داشته باشند و برای انجام این کار قرار است حقوق مدیران صندوق‌ها به صورت شفاف اعلام شود.

معاون اقتصادی وزیر کار تصریح کرد: مرز افشا گری و شفافیت باید مشخص شود مرز این دو کاملا روشن است اگر مدیری شایسته جایگاه فعلی اش را ندارد باید برکنار شود نه که اطلاعات آن منتشر شود. شفافیت با افشاگری متفاوت است. طرفداران شفافیت و مخالفان شفافیت را باید بشناسیم اگر این دو را بشناسیم بهتر می‌توانیم عمل کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

برنا

کدخبر: 596138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟