طرح جامع آموزش همگانی جمعیت هلال احمر تشریح شد

هلال احمر / کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه معاونین، کارشناسان و داوطلبان آموزشی که بصورت مجازی برگزار شد تاکید کرد: موضوع آموزش همگانی و تخصصی در کنار ایجاد خانه‌های هلال دو اولویت اصلی جمعیت هلال احمر است که باید در همه استان‌ها، شهرها و مناطق با برنامه ای مدون جلو برود.

به گزارش رکنا، رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه به صورت پراکنده و مقطعی توفیق وموفقیت چندانی نخواهیم داشت افزود: حمایت‌های کامل در موضوعات پشتیبانی، مالی، پرسنلی انجام می‌شود. استاندارها هم پای کار خواهند آمد اما شرط اول این است که برنامه را جامع تعریف کنیم.

خسرو رحمانی، معاون آموزش و پژوهش و فناوری در این جلسه مجازی با قدردانی از حمایت‌های رئیس جمعیت افزود: رهنمودهای شما سرلوحه فعالیت‌ها در تمام بخش‌های معاونت آموزش بویژه آموزش همگانی و خانه های هلال است.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: طرح جامعی طراحی شده که در ۴ جلسه کارگروه آموزش همگانی جمعیت بررسی شده که پس از تایید رئیس جمعیت ، ۲۱ گروه هدف جامعه را تحت پوشش با همکاری سایر سازمانها قرار می‌دهد

وی تاکید کرد: نسخه اولیه طرح جامع آموزش همگانی در روز یکشنبه بصورت تله کنفرانس در گردهمایی مدیران عامل استانها با موضوع خانه های هلال ارائه خواهد شد.

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت گفت: تاکنون ۹۴۵ خانه هلال، ۱۷ سرای محله، ۲ پایگاه مدیریت بحران و ۶۳۴۰ فراگیر خروجی مستقیم این فعالیت بوده است که محدودیت‌های کرونایی مانع از فعالیت برخی خانه ها شده که همکاران استانی درحال پیگیری هستند.

ظرفیت آموزش 40 میلیون نفر

خسرو رحمانی گفت: همچنین بستر قرارگیری آموزش‌ها به صورت مجازی بر روی اپلیکیشن‌های روبیکا، سفیران سلامتی، دکتر نت، حامی نت و هپ با ظرفیتی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر نیز آماده شده است.

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت تاکید کرد: گروههای خاص مثل کارکنان دولت در یک برنامه مجازی (۶ ساعته) با همکاری سازمان مدیریت دولتی از تاریخ ۲۰ تیرماه تا پایان شهریور مورد اموزش قرار گرفته اند که با نامه آقای نجار به صورت اجباری به استانها ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه آموزش طلاب و خانواده‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و اتحادیه و اصناف برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است افزود: اجباری شدن آموزش برای رانندگان نیز موضوعیست که درحال پیگیری از پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازیست که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

خسرو رحمانی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای گروه‌های هدف مختلف درحال انجام است که در بحث خانه‌های هلال نیز از اول مردادماه در چهارگروه هدف کودکان (۳ ساعت)، نوجوانان (۴ ساعت)، جوانان (۶ ساعت)و بزرگسالان (۸ ساعت) در حال انجام است.

به گفته وی دانش آموزان نیز از طریق کانال شاد هر روز یک برنامه ۵ دقیقه ای از اول مردادماه تا ۱۵ شهریور دارند که هرشب نیز راس ساعت ۱۹ از اینستاگرام جمعیت پخش می‌شود و در شبکه های مجازی استانی بازپخش می‌شود.

به گفته معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت با توجه به ابلاغ هفته گذشته سرلشکر باقری سربازان وظیفه به صورت ۳۰ ساعت آموزش کمک‌های اولیه را میبینند که این آموزش تنها مهارت عمومیست که از بین ۵ مهارت عمومی موظفی سربازان بصورت حضوری برگزار می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟