شروع مجدد جمع آوری پسماند خشک / تهران روزانه 7 هزار تن زباله تولید می کند

پسماند / مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اشاره به فعالیت مجدد پیمانکار‌های جمع آوری پسماند خشک گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور از اوایل اسفند ماه فرآیند تفکیک زباله و پسماند را متوقف کردیم.

به گزارش رکنا، عابدی با بیان اینکه روزانه حدود ۷ هزار تن زباله در سطح تهران تولید می‌شود و اگر این حجم زیاد تفکیک نشود فاجعه محیط زیستی رخ خواهد داد گفت: با هماهنگی که با ستاد مقابله با کرونا استان تهران و دریافت مجوز‌های لازم پس از دو ماه که زباله‌ها دفن می‌شد دوباره این تفکیک زباله از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر زباله‌ها با رعایت ساز و کار‌های بهداشتی تفکیک می‌ شود و پسماند‌های بیمارستانی و عفونی طبق روال گذشته دفن می‌شود، همچنین پسماند‌هایی مثل دستکش و ماسک در قسمت پردازش آراد کوه جدا می‌کنیم و می سوزانیم و سایر مواد قابل تفکیک را تفکیک می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری با توجه به توقف دو ماه فعالیت پیمانکار‌های جمع آوری پسماند خشک گفت: زمان حدودا دو ماهی که پیمانکاران فعالیت نداشتند مبلغ این مدت از قرارداد ثبت شده کسر شده و همچنین حقوق کارگران این مجموعه نیز در زمان عدم فعالیت پرداخت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟