اجرای طرح کاهش پسماند در منطقه سه تهران

پسماند / عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست، گفت: لزوم تغییر الگوهای رفتاری به منظور کاهش پسماند، استفاده مجدد از مواد و تفکیک از مبدا، بهره مندی از آموزه های دینی، فعالیت های گسترده آموزشی و اطلاع رسانی پسماند با محوریت کاهش تولید، آبگیری و کم حجم سازی پسماند در سطح ادارات، مدارس، سرای محلات، اماکن مسکونی، راسته های تجاری و ... از جمله سرفصل های این آموزش است.

به گزارش رکنا، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه اظهار داشت: تفکیک هر چه بیشتر و دقیق تر پسماند تولیدی نقش بسیاری در اجرای بهینه طرح کاهش پسماند (کاپ) خواهد داشت ضمن اینکه با کاهش پسماند نیز می توان فرایند تفکیک را آسانتر کرده و میزان پسماندهای تولیدی را کاهش داد.

فخارمنش از شهروندان درخواست نمود تا نسبت به مدیریت زباله های خانگی و تفکیک پسماند خشک توجه بیشتری داشته باشند و مسئوولان را در اجرای هر چه بهتر این طرح همراهی نمایند.

به گفته ی معاون شهردار منطقه سه، طرح کاپ با هدف تفکیک بهینه پسماندهای خشک و حفظ محیط‌زیست به وسیله ارائه بروشورهای اطلاع‌رسانی و کیسه‌های آبی مخصوص جمع‌آوری پسماندهای خشک با آموزش چهره به چهره در محله‌های منطقه 3 در حال اجرا است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟