تغییر محل  انبار سوخت اولویت منطقه ۵

انبارهای نفت / امیر قاسمی صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فرصت ها و چالش ها منطقه ۵ با بیان اینکه این روزها رأی صادره توسط دیوان در مورد شورایاری ها جای گلایه دارد، گفت: نهاد شورایاری ها مردمی ترین نهاد در میان نهادهای کشور است و آرزو داریم رؤسای قوا و سایر نهادها مشکل پیش آمده بر سر راه انتخابات شورایاری ها را برطرف کنند تا در آینده در سراسر ایران شاهد برگزاری این انتخابات باشیم.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به فعالیت انبارهای نفت در سطح منطقه ۵ با تاکید بر اینکه در گذشته همتی برای جابجایی این انبارها وجود نداشت اما اکنون این امید به وجود آمده که در این شورا تصمیمی برای جابجایی آن ها شاهد باشیم، ادامه داد: البته اگر مسیر تردد تانکرهای حمل بنزین از این منطقه در کوتاه مدت تغییر کند امنیت خاطر شهروندان تأمین خواهد شد.

قاسمی با تاکید بر اینکه بافت فرهنگی منطقه ۵ کاملا متفاوت است. از این رو کارگروه های تخصصی به صورت ویژه در حال فعالیت در محلات منطقه هستند، گفت: متاسفانه دسترسی پذیری این زمین ها برای اهالی محله از بین رفته است و پیشنهاد می شود مدیریت این زمین ها به سرای محلات و شورایاران واگذار شود.

منطقه پنج، 29 محله دارد

رابط شورایاری منطقه ۵ با تاکید بر اینکه در این منطقه ، ۲۹ محله داریم که در آن ۷۹ مسجد،۴۳ کتابخانه،۷ بیمارستان،۲۲۰ مدرسه،۱۹ دانشگاه،۴ موزه،۳۱ سالن ورزشی در این محله وجود دارد، افزود: در منطقه ۵ فرصت های زیادی داریم که وجود رود دره های فرحزاد و کن و محلات حصارک، مرادآباد و باغ فیض و نیز بوستان کوهسار و جوانمردان به عنوان منابع ارزشمند و بستر اولیه توسعه گردشگری در زیرشاخه های گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی، گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری میوه و غذا هستند.

وی با بیان اینکه در این منطقه کارخانه های تعطیل وجود دارد که امکان تبدیل آن به بسترهای اولیه توسعه کارآفرینی وجود دارد، گفت: این منطقه با اینکه ظرفیت های خوبی دارد اما ترافیک، عدم حمل و نقل عمومی و نبود پارکینگ به سه ابر چالش این منطقه تبدیل شده است و این در حالی است که نداشتن سند مالکیت املاک و طرح تفصیلی مناسب در بافت قدیمی منطقه مثل محلات حصارک، کن، مرادآباد و باغ فیض از جمله مشکلات این منطقه است که لازم است طرح تفصیلی این محلات بازنگری شود.

قاسمی با انتقاد از کندی ساخت ایستگاه های متروی خطوط ۴ و۶ و۷ در این منطقه و همچنین بازپس گیری زمین های چمن مصنوعی محلات گفت: کمبود آب جهت آبرسانی به فضاهای سبز منطقه ، نبود فضای سبز و پارک محله ای، عدم نگهداری مناسب فضای سبز شهرک آپادانا، تجمع زباله در قسمت های مختلف شهرک آپادانا، وجود پیاده روهای نامناسب و غیر استاندارد در سطح محلات منطقه، از دیگر مشکلات این منطقه است.

وی در پایان افزود:متاسفانه در منطقه ۵، ۱۳۹۹ ساختمان ناایمن شناسایی شده که با مکاتبه کاری نمی شود برای آن کرد و باید جلوی فعالیت آنها را گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟