برخورد پلیس در طرح امنیت اخلاقی فیزیکی نیست

ناجا / حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: پلیس ضابط قانون است، گرچه یک دستگاه فرهنگی نیست اما کار فرهنگی انجام می دهد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در هیچ کشوری پذیرفته نیست که هنجارهای پذیرفته شده توسط افرادی رعایت نشود.

ادیانی گفت: حجاب یک ارزش پذیرفته‌ شده و واجب شرعی است و اگر توسط یک عده افراد ناآگاه رعایت نشود پلیس مسئول برخورد است و اگر فردی در ماشین روسری برداشت با توجه به آنکه ناجا مسئول است با آن برخورد می کند زیرا در طرح ناظر با کسانی که کشف حجاب می‌کند، برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر ناجا برخورد نکند باید مردم مطالبه کنند که چرا ناجا برخورد نکرده است، شاید تعداد افرادی که از طرح ناظر تذکر گرفته اند کمتر از ۲ تا ۳ دهم درصد جامعه باشند.

ناجا مسئول برخورد با ساختارشکنان است

ادیانی گفت: حجاب ارزش پذیرفته شده جامعه اسلامی و مردم ایران است و آنهایی که عامدانه می‌آیند ساختارشکنی می‌کنند ناجا مسئول است که با آنها برخورد کند. همانطور که ضرورت داشت تا پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شود، ضرورت دارد تا پلیس امنیت اخلاقی نیز به شکل مطلوب فعالیت داشته باشد.

وی گفت: ممکن است در اجرای طرح، مسائل و مشکلاتی باشد مانند آنچه که برای پسرم اتفاق افتاد و ماشینش پارک شده بود اما برای او پیامک طرح ناظر آمد.

ادیانی تاکید کرد: جزء طرفداران جدی طرح ناظر هستم و پلیس باید با کسانی که ارزش های پذیرفته شده جامعه را زیر سوال برده و نظم عمومی را برهم می زنند برخورد کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: طرح ناظر در کمال احترام انجام می شود و پلیس برخورد فیزیکی ندارد. می‌توان گفت این طرح از طرح‌های موثر و خوب در نیروی انتظامی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟